۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

افزایش سه برابری جابه‌جایی کالا‌های اساسی در بندر امام

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در ۱۲ روز فروردین ماه جابه‌جایی کالا‌های اساسی در بندر امام در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از سه برابر افزایش یافته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۵۱
افزایش سه برابری جابه‌جایی کالا‌های اساسی در بندر امام
 
غلامعباس بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت ۱۱۲ هزار تُن کالا‌های اساسی شامل سویا، گندم، جو، ذرت، خوراک دام و کود شیمیایی در بندرامام جابه‌جا شده است.

وی گفت: با وجود خطرات ناشی از شیوع ویرویس کرونا، جابه‌جایی کالا‌های اساسی فله‌ای از بندر امام با هدف جلوگیری از رسوب آن به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی ادامه داد: پارسال ۴۲ میلیون تُن کالا از بنادر خوزستان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شد که در مقایسه با سال ۹۷ نشان دهنده رشد بیش از ۵۰ درصدی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه پارسال  بیش از دو میلیون و ۱۹۰ سفر کامیون به خوزستان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل خود رشد ۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد بیان کرد: سهم ۹ درصدی خوزستان از کل کشور در جابه‌جایی کالا طی سال گذشته بوده است.

بهرامی نیا گفت: سال گذشته از کل تناژ، ۱۳ میلیون و ۳۱۴ هزار تُن کالای اساسی از بنادر خوزستان جابه‌جا شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

وی در ادامه افزود: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه‌های حمل بار از جمله پایانه بندر امام، اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام است.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های شدید تردد خودرو‌ها ناشی از شیوع بیماری کرونا، حمل بار توسط کامیون و تریلر از بنادر خوزستان بدون محدودیت زمانی و مکانی انجام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار