۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

برنامۀ گام به گام روسیه برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای

پس از گذشت سه ماه از اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰ روسیه برنامۀ گام به گام کاهش گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ را تحت فشار‌های بین‌المللی منتشر کرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۵
برنامۀ گام به گام روسیه برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا،  بر‌اساس این طرح و برنامه روسیه متعهد می‌شود که میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۱۹۹۰ حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

کارشناسان با انتقاد از این طرح معتقدند استراتژی تعیین شده برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ از رویکرد جامعی برخوردار نیست، ولی همین که روسیه تن به این کار داده است را به فال نیک می‌گیرند.

طبق برنامۀ پیش‌بینی شده، وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۵۰ حداقل میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را ۶۴ درصد کاهش دهد که کاهش ۳۰ درصد آن تا سال ۲۰۳۰ اجرا می‌شود.

این طرح که به اعتقاد کارشناسان بلند پروازانه است و استراتژی کاهش گاز‌های گلخانه‌ای را نشان می‌دهد که قرار است به تصویب رئیس جمهور روسیه  ولادیمیر پوتین برسد.

میخاییل راسترسیگین، معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: این طرح اهداف ویژه‌ای را تعیین کرده تا بتواند طبق برنامه، بخش عمده‌ای از مصرف انرژی را بهینه کرده و بهره وری از انرژی را در صنعت، ساختمان و حمل  و نقل افزایش دهد.

وی گفت: بر‌اساس این برنامه روسیه به دنبال کاهش تقاضا برای سوخت‌های فسیلی و تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر همه کشور‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا متحد شدند و متأسفانه از بحث انتشار گاز‌های گلخانه‌ای دور افتاده‌اند که در این ارتباط روسیه به نوبه خود تلاش خود را برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای به کار خواهد گرفت.

شایان ذکر است روسیه در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای پنجمین کشور بزرگ پس از چین، آمریکا، اروپا و هند است که عضو توافقنامه پاریس نیز نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار