۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

کشتی‌های خالی و بدون تقاضا در اروپا

تعداد کشتی‌های خالی و بدون تقاضا در اروپا و آسیا روز به روز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۳۴۴
کشتی‌های خالی و بدون تقاضا در اروپا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی خبر‌گزاری‌ها در حال حاضر میانگین تعداد کشتی‌های خالی در منطقه اروپا از دو کشتی در ماه‌های گذشته به ۴۸ کشتی افزایش یافته است.

از سوی دیگر رزرو کالا توسط کشتی‌ها نیز به کمترین میزان خود رسیده و کشتی‌ها ترجیح می‌دهند که با بار‌های کمتری به حرکت خویش ادامه دهند.

"Alan Murphy" تحلیلگر ارشد دریایی در این زمینه گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا هر روز شاهد افزایش تعداد سفر‌های خالی هستیم و سطح رزرو بسیار اندک است و تأثیر شیوع بیماری در چین باعث شده تا برنامۀ سفر ۱۰۰ کشتی لغو شود که این کار اثرات خود را در اروپا و آمریکا گذاشته است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل دریایی وارد دوره‌ای شده است که برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل زمان و توجه زیادی نیاز است و بسیاری از کشتی‌ها که کالا‌هایی را رزرو کرده بودند در حال حاضر با لغو سفر‌ها مواجه هستند چراکه برخی از بنادر اعلام کردند به هیچ عنوان پذیرای کشتی‌ها نخواهند بود و در صورتی اجازه پهلوگیری به کشتی‌ها را می‌دهند که کالای ضروری و دارویی به همراه داشته باشند.

وی درپایان گفت: شرایط به گونه‌ای است که کشتی‌ها چاره‌ای جز لغو سفر‌های تجاری ندارند. هرچند تلاش دست‌اندرکاران حمل و نقل دریایی چه در آسیا و چه در اروپا بر این اصل استوار است که زنجیرۀ کسب و کار کالا‌های ضروری به خطر نیفتد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار