۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

دستورالعمل مدیریت شناورها و تأسیسات دریایی برای مقابله با کرونا تهیه شد

مدیر عامل مؤسسه رده‌بندی ایرانیان از تهیه و تدوین دستورالعمل مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۴۱
دستورالعمل مدیریت شناورها و تأسیسات دریایی برای مقابله با کرونا تهیه شد
حسن رضا صفری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مؤسسه رده‌بندی ایرانیان بنا به تدبیر و دستور سازمان بنادر و دریانوردی در راستای کنترل و جلوگیری از انتشار گسترده ویروس COVID۱۹ (کروناویروس)، جهت مدیریت و عملیات فعالیت‌های دریایی اقدام به تهیه دستورالعمل راهنمای مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات دریایی و فراساحلی کرده است.

مدیر‌عامل مؤسسه رده بندی ایرانیان ادامه داد: این دستورالعمل که مورد تأیید اداره کل و مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته طی بخشنامه‌ای از سوی مدیریت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جهت رعایت و اطلاع رسانی جدی، ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش شده با انجام تحقیقات لازم بر عملکرد سایر مؤسسات رده بندی خارجی و دولت‌های صاحب پرچم و سازمان‌های بین‌المللی دریایی و بهداشتی دستورالعمل مذکور را تا جایی که امکان دارد به یک دایره‌المعارف جامع و به‌روز حاوی تمهیدات و الزامات سازمان، مؤسسه و سایر سازمان‌های بین المللی برای پشتیبانی مدیریت و عملیات شناور‌ها و سایر تجهیزات و تأسیسات دریایی و فراساحلی تبدیل شود.

به گفته صفری، بر‌اساس این دستورالعمل بازرسان مؤسسه تا اطلاع ثانوی موظف هستند وجود و اجرای این آیین‌نامه و ضمائم آن را بر شناور‌های اقیانوس‌پیما و در دفاتر مدیریت آن‌ها کنترل کنند.

وی اذعان داشت: دستورالعمل مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی برای مقابله با ویروس کرونا علاوه براینکه در آن خدمات بهنگام مؤسسه رده بندی ایرانیان در دوره شیوع ویروس کرونا به انضمام اسناد و مدارک مرتبط که از سوی تمام مراجع بین‌المللی و ملی مرتبط با حمل و نقل دریایی و بهداشتی مانند (IMO، WHO، PMO، BIMCO، ICS و...) آورده شده است، در‌برگیرندۀ موارد متعددی است.

مدیر عامل موسسه رده‌بندی ایرانیان در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: دستورالعمل مذکور شامل توضیحات مربوط به اقدامات اجرایی و وظایف بخش‌های مختلف و توصیه‌های حفظ سلامت در محیط کار دریایی عمومی است.

این مقام مسئول در موسسه رده بندی ایرانیان یادآور شد: همچنین دستورالعمل گندزدایی شناور‌های مسافربری و سایر تجهیزات و تاسیسات دریایی و فراساحلی در حد کاربردی بودن و چک لیست بازرسی از شناور‌های مسافربری و سایر تجهیزات و تأسیسات دریایی و فراساحلی در حد کاربردی بودن برای مقابله با ویروس کرونا در دستورالعمل مذکور قید شده است.

به گفته صفری، روش تهیه محلول‌های کُلُر برای گندزدایی محیط، نمونۀ پوستر‌های آموزشی که می‌تواند روی شناور‌ها و تجهیزات و تأسیسات دریایی نصب شود، نمونۀ توصیه‌هایی که به صورت عمومی می‌تواند چاپ و در اختیار مسافران و یا عموم قرار گیرد و نیز اقداماتی که دریانوردان باید جهت مقابله با ویروس کرونا در شناور انجام دهند از دیگر مواردی است که در دستور‌العمل مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی برای مقابله با ویروس کرونا ذکر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار