۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی ویژۀ کرونا به صیادان خوزستانی

سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بهداشتی ویژۀ مهار کرونا به صیادان خوزستانی گفت: درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صیادان، از صدور مجوز صید خودداری می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۴۰
ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی ویژۀ کرونا به صیادان خوزستانی
 
فتح‌الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس ابلاغیه دستورالعمل‌های بهداشتی هر شناور صیادی باید مجهز به یک سم‌پاش کوچک باشد و در طی روز چند بارعملیات سم‌پاشی ادوات ماهیگیری و حمل ماهی را انجام دهد.

وی افزود‌: با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا و تداوم حرفۀ صیادی علی‌رغم اینکه اکثریت مشاغل تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند، طی هماهنگی با اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صیادی، معاونت صید استان و شیلات شهرستان‌ها دستور‌العمل‌هایی تدوین شد.

سرپرست شیلات خوزستان با تأکید بر رعایت بهداشت کامل فردی و بهداشت محیط کار و ضد عفونی کردن دست‌ها در طول روز تصریح کرد‌: زباله‌ها هم نباید درون دریا رها شود بلکه باید به سطل زباله‌های تخلیۀ صید بنادر وارد شوند.

ابوعلی، اعزام صیادان مشکوک به علائم بیماری تنفسی و دیابتی را از دیگر دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر صیادان به ویروس کرونا برشمرد و افزود: در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری در شناور، سریعاً برای انتقال وی از دریا به سمت خشکی و درمان وی اقدام شود.

وی، از تدوین برخی دستورالعمل‌های اجرایی جهت تداوم حرفۀ صیادی با توجه به شرایط کنونی کرونا خبرداد و گفت‌: درصورت عدم رعایت این قوانین، از صدور مجوز صید تا زمان رفع کامل بیماری جلوگیری خواهد شد.

به گزارش مانا، شیوع ویروس کرونا بر معیشت و تداوم فعالیت صیادان خوزستانی به شدت تأثیر گذاشته و شرایط بسیار سختی را بر آنان تحمیل کرده است.

حدود سه هزار فروند قایق و شناور صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار