۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

کرونا فعالیت‌های صیادی در بندر هندیجان را متوقف کرد

با تصمیم شورای تامین شهرستان هندیجان، فعالیت صیادی در این بندر با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ممنوع شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۳۳
کرونا فعالیت‌های صیادی در بندر هندیجان را متوقف کرد
 
به گزارش خبرنگار مانا، پیرو تصمیم شورای تأمین شهرستان بندری هندیجان، شیلات هندیجان نیز با صدور اطلاعیه‌ای موضوع را به اطلاع صیادان رسانده و از صدور هرگونه مجوز صیادی خودداری می‌کند.

در همین ارتباط همه صنوف به جز مراکز عرضه مواد غذایی و داروخانه‌های بندر هندیجان تعطیل هستند و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

فلامرز مزارعی رئیس اداره شیلات هندیجان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با مصوبه شورای تأمین و در جهت کنترل ویروس کرونا و محافظت از همه صیادان عزیز کلیه فعالیت‌های صیادی تعطیل شده و از صیادان درخواست داریم از هرگونه تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: جمعیت زیادی از مردم شهر هندیجان به فعالیت‌های صیادی می‌پردازند و با انواع شناور‌ها از لنج صیادی، قایق‌های صیادی و لنج‌های تجاری به دریا می‌روند تا هرکدام بتوانند معیشت خود را تأمین کنند؛ اما با توجه به شیوع بیماری کرونا شورای تأمین شهرستان تصمیم گرفت برای حفظ سلامتی صیادان تا اطلاع ثانوی این فعالیت‌ها را ممنوع اعلام کند تا زنجیره این بیماری قطع شود.

رئیس اداره شیلات هندیجان بیان کرد: با توجه به فصل صید و صیادی در هندیجان و کسب معیشت صیادان امیدواریم مردم ساحل‌نشین هندیجان همکاری خوبی داشته برای کنترل ویرس کرونا داشته باشند  تا صیادان بعد از پیک اول این بیماری به شغل خود برگردند.

وی گفت: دولت برای شغل‌های صیادی متضرر می‌تواند سه ماه سابقه بیمه برای صیادان در نظر بگیرد و بر سوابق آن‌ها اضافه کرده و حقوق برای اسفندماه، فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه در نظر بگیرد تا صیادان در منزل بمانند و از رفتن به دریا و صیادی خودداری کنند.

سالانه حدود ۱۷ هزار تن ماهی و میگو در محدوده صیدگاه بحرکان هندیجان صید می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار