۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر در سال گذشته در مقایسه با مدت سال ماقبل آن خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۳۲
رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر
 
نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: افزایش ظرفیت کانتینری بندری خرمشهر از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ بود.

وی افزود: احداث و بهره برداری از ترمینال کانتینرو تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری با سرمایه گذاری بخش خصوصی با مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان به عنوان مهم‌ترین اقدامات بندری صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

اسعدی خاطرنشان کرد: شروع عملیات ریلی در زمینه حمل و نقل کانتینر و نیز ادغام قرارداد‌های ترمینال کانتینر و ترمینال کالای متفرقه  از دیگر اقدامات مهم بندری در سال گذشته در بندرگاه خرمشهر بود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: انجام لایروبی پای اسکله ها، اقدام در زمینه تردد شبانه شناور‌ها و ارائه خروجی در شب علاوه بر روز با برقراری جلسات کمیتۀ ایمنی دریانوردی و تعامل با سایر دستگاه‌ها، انعقاد قرارداد علائم کمک ناوبری مختص اروندرود به تفکیک از بندر امام، تأمین ایمنی آبراه اروند به طول ۶۲ مایل و انجام تست سیگنالینگ و پوشش مخابراتی مناسب در کل آبراه اروند از مهم‌ترین اقدامات دریایی انجام شده در سال ۹۸ در بندر خرمشهر بود.

اسعدی تصریح کرد: افزایش صادرات با تأمین و در اختیار قرار‌دادن پسکرانه‌های بندری و اسکله‌ها در راستای توسعه اقتصادی و بهبود فعالیت‌های بندری با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های بندر، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز افزایش سهم ریلی بندر از فعالیت‌های بندری در زنجیرۀ تأمین کالا بخشی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های بندری خرمشهر در سال جاری است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تأمین ایمنی آبراه اروند از طریق ترکیب تمامی قرارداد‌های جستجو و نجات، مقابله با آلودگی وعلائم کمک ناوبری در قالب یک قرارداد تحت عنوان " قرارداد تأمین ایمنی آبراه اروند"، خارج سازی مغروقه‌های باقی‌مانده در آبراه اروند و افزایش ضریب ایمنی تردد شناور‌ها و نیز لایروبی نقاط حادثه‌خیز مسیر آبراه از مهمترین برنامه‌های تعریف شده در حوزه دریایی طی سال جاری در خرمشهر است.

اسعدی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه دو جانبه همکاری‌های مشترک با کشور عراق، ارائه بخشی از خدمات دریایی به مشتریان که می‌تواند جنبه غیر حاکمیتی داشته باشد از طریق واگذاری به بخش خصوصی و انجام آن در قالب دولت الکترونیک، ممیزی مؤسسه‌های رده بندی و بازرسی ایمنی از شناور‌های تحت پرچم، ارتقای امنیت گواهینامه‌های ثبتی شناورها، اجرای طرح تعیین تکلیف شناور‌های غیرفعال و ابطال گواهینامه‌های آنان، احداث ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک دریایی و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در سال ۹۹ در بندر خرمشهر در دستور کار قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار