۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

صنعت ساخت کشتی‌های مسافری در آستانه ورشکستگی

صنعت ساخت کشتی‌های کروز به علت شیوع ویروس کرونا در اروپا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. در این میان تلاش چین هم برای سرپا نگه داشتن این صنعت در شرایط فعلی به جایی نخواهد رسید.
کد خبر: ۸۶۳۳۰
صنعت ساخت کشتی‌های مسافری در آستانه ورشکستگی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در حال حاضر سرنوشت کشتی‌هایی که سفارش داده شده و در دست ساخت است در شرایط نامعلومی قرار دارد.

بر‌اساس آمار‌های منتشر شده از سوی اتحادیۀ صنعت کشتی‌سازی مسافری جهانی قرار بود در سال جاری میلادی کشتی‌های مسافری به ارزش هشت میلیارد دلار تحویل صاحبان آنان شود و در طول هفت سال آینده بیش از ۶۰ میلیارد دلار سفارش  ساخت داده شده که تمام این سرمایه در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

این گزارش حاکی است در حال حاضر فعالیت‌های کشتی‌سازی مسافری در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه به حالت تعطیل درآمده و به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز‌های مشتریان نیستند.

در این میان اگرچه ساخت کشتی‌های تجاری نیز با اُفت‌و‌خیز‌های بسیاری در جریان است، اما بیشترین آسیب را از ویروس کرونا صنعت ساخت کشتی‌های کروز دیده است.

سازندگان کشتی اعلام کرده‌اند که حتی در‌ صورت جذب نقدینگی قادر به تحویل کشتی حداقل در سال ۲۰۲۰ نیستند.

"Robin Farley" تحلیلگر وال‌استریت در این زمینه گفت: تخمین زده می‌شود که هر شرکت سازنده با ۵۰۰ تا ۱.۴ میلیارد دلار زیان و بدهی مواجه شود.

در این میان اگرچه کشور‌هایی مانند نروژ در ادامۀ ساخت کشتی‌ها تأکید کرده‌اند، اما باز هم نمی‌توان نسبت به تحویل آن‌ها در سال جاری امیدوار بود.

وی در ادامه آورده است با توجه به ضرر و زیانی که متوجۀ شرکت‌های کشتیرانی می‌شود ممکن است آنان مجبور به فروش دفاتر و ساختمان‌های خود باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار