۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

اعمال ممنوعیت ورود قشموندان به سواحل گردشگری جزیره

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تردد در جزیره قشم با اعمال ممنوعیت ورود قشموندان به سواحل گردشگری قشم به ویژه سواحل جزایر ناز و ساحل ریگو خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۱۷

اعمال ممنوعیت ورود قشموندان به سواحل گردشگری جزیره

علیرضا امری‌کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با وجود تعطیلی تمام مراکز تفریحات آبی و دریایی شهر قشم و عدم ورود گردشگران به جزیره، سواحل گردشگری قشم مملو از قشموندان بود که در این راستا جهت جلوگیری از هر گونه تردد در جزیره قشم از چند روز گذشته، ممنوعیت ورود قشموندان به سواحل گردشگری قشم به ویژه سواحل جزایر ناز و ساحل ریگو اعمال شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: طبق مصوبات ستاد بحران کرونای قشم ورود افراد، خودرو و هرگونه وسایل نقلیه به محدوده سواحل، سایت و جزایر ناز و همچنین ساحل گردشگری ریگو قشم ممنوع است.

وی در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: همچنین تمامی کمپ پارک‌های سطح شهر قشم بازدید شده و اجازه چادر زدن توسط هیچ فردی در این اماکن داده نمی شود.

وی اذعان داشت: با اقدامات انجام شده محدودیت‌ها جهت تردد شدیدتر شده تا بتوانیم با کنترل رفت و آمدها نسبت به کنترل شیوع کرونا در جزیره قشم اقدام کنیم.

به گفته مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، با کسانی که به مناطق ممنوعه گردشگری ورود پیدا کنند به طور قطع طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از منازل خود خارج نشده و به سواحل جزیره و مناطق گردشگری ورود پیدا نکنند.

مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تأکید کرد: در حال حاضر تمامی اماکن تفریحی شامل ژئوسایت ها، اسکله های گردشگری و تفریحی، مراکز اقامتی، مراکز میراث فرهنگی و موزه‌های جزیره در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با بندر شهید‌حقانی بندرعباس، افراد فقط در صورت احراز سکونت در جزیره و داشتن کارت شهروندی می توانند وارد این منطقه شوند، تأکید کرد: درحال حاضر ورود مسافران تنها با داشتن کارت شهروندی امکان پذیر است و اقدامات انجام شده در خصوص غربالگری سلامت مسافران نیز توسط گروه هلال احمر مستقر در این بندر، در حال انجام است.

امری‌کاظمی یادآور شد: همانگونه که پیش از این نیز اعلام شد از آنجا که 90 درصد گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق خودروهای شخصی و توسط لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر اسکله پُهل به لافت صورت می‌گرفت با توجه به محدودیت ایجاد شده و جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در اسکله پُهل، میزان ورود گردشگران به جزیره قشم از اواخر اسفند ماه به صفر رسید.

به گفته مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، هم اکنون تنها خودروهای حاوی سوخت و مواد غذایی جهت مصرف بومیان جزیره توسط لندینگ‌کرافت ها از طریق اسکله پُهل- لافت به جزیره قشم ورود پیدا می کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار