۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

سواحل چابهار از مسافران نوروزی تخلیه شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از ورود مسافران نوروزی به سواحل چابهار با وجود اخطار‌های داده شده، طی هفته نخست نوروز خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش شیوع کرونا، این مسافران ورودی که اقدام به برپایی کمپ در سواحل شهرستان چابهار کرده بودند توسط مسئولان مربوطه از استان خارج شدند.
کد خبر: ۸۶۳۱۶
سواحل چابهار از مسافران نوروزی تخلیه شد
علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با وجود اخطار‌های اعلام شده قبل از تعطیلات نوروزی مبنی بر عدم ورود مسافران به استان سیستان و بلوچستان و عدم ارائه هر گونه خدمات گردشگری به آنها، متأسفانه شاهد ورود تعدادی مسافر نوروزی از نقاط مختلف کشور در هفته نخست نوروز به استان به ویژه سواحل دریای عمان در چابهار بودیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجا که تمام واحد‌های اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های بوم گردی تعطیل بوده و مجوز اسکان مسافران را نداشتند، لذا مسافران ورودی اقدام به برپایی کمپ در سواحل دریای عمان کرده بودند.

وی خاطرنشان ساخت: با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین مربوط به تمام گردشگران ورودی به استان فرصت ۷۲ ساعته جهت تخلیه و خروج از استان داده شد به طوری که در حال حاضر شاهد حضور گردشگران نوروزی در استان نیستیم.

جلال‌زایی همچنین از همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار جهت جلوگیری از ورود مسافران نوروزی و خروج گردشگرانی که به سواحل چابهار وارد شده بودند، خبر داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سیستانی‌ها ساکن استان گلستان هستند، بیان داشت: هر ساله در ایام نوروز شاهد سفر این افراد به زادگاه اصلی‌شان برای گذران تعطیلات نوروزی هستیم که این امر امسال نیز همچنان با وجود شیوع کرونا صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه نرفتن به سفر مورد بی‌توجهی برخی از افراد قرار گرفته است از مردم خواست از ادامه سفر‌های خود به استان سیستان و بلوچستان اجتناب کنند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر با شیوع بیماری کرونا مقابله کنیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین به محدودیت ادامه سفر گردشگران خارجی به استان خبر داد و بیان داشت: تعداد هفت نفر از گردشگران اسپانیایی، آلمانی و هلندی پس از حضور دو ماهه در ایران برای ادامه سفر و خروج از کشور به سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان سفر کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا و بسته بودن مرز پاکستان از ادامه سفر منع شدند.

وی خاطرنشان ساخت: پس از انجام تست‌های مربوط به کرونا و انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت خارجه این گردشگران بالاخره از استان سیستان و بلوچستان به سمت پاکستان خارج شدند.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به کاهش و لغو پرواز‌ها به سیستان و بلوچستان، بیان داشت: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز‌های مسیر شیراز زاهدان شیراز، کرمان زاهدان کرمان و گرگان زاهدان گرگان تا اطلاع ثانوی لغو شدند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تعداد پرواز‌های تهران و مشهد به مقصد زاهدان نیز در روز‌های آینده کاهش خواهند یافت.

وی علاقه‌مندان سفر به استان سیستان و بلوچستان را به گردشگری مجازی دعوت کرد و گفت: جلوگیری از سفر‌های تفریحی و غیرضروری با راه اندازی پویشی با عنوان سفر در خانه و راه‌اندازی تارنمایی با هدف معرفی پیشینه تاریخی آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری در مدت زمانی که باید در خانه بمانند و همچنین معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان صورت گرفته است.

به گفته جلال‌زایی، برگزاری نمایشگاه مجازی گردشگری سیستان و بلوچستان در واقع امکان بازدید از آثار و جاذبه‌های شاخص استان را فراهم کرده و مردم با مراجعه به سایت www.sbtourism.ir می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین از برگزاری مسابقه مجازی نوروزخانه با جایزه سفر به ۳۰ نقطه گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان داشت: این مسابقه با موضوعاتی از جمله بازسازی آیین‌های نوروزی اقوام سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی به صورت خانوادگی، پخت و معرفی غذا‌های محلی استان و تولید صنایع دستی محلی استان به صورت خانوادگی برگزار می‌شود.

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار