۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

وزش باد، خلیج فارس و سواحل استان بوشهر را متلاطم و مواج می‌کند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش شاخص‌های ناپایداری همرفتی و تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر گفت: با تقویت سامانه بارشی و وزش شدید باد از فردا تا روز دوشنبه پیش‌رو، خلیج فارس و سواحل استان بوشهر متلاطم و مواج می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۵
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه سامانه بارشی امروز وارد آسمان بوشهر می‌شود و تا دوشنبه فعالیت خود را ادامه می‌دهد اظهار داشت: با تقویت سامانه بارشی، از فردا تا دوشنبه در برخی از ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد به نسبت شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای، از پدیده‌های غالب در استان است.

وی با بیان اینکه به سبب وزش باد، دریا نیز در این مدت مواج می‌شود گفت: به سبب وزش شدید باد از فردا تا روز دوشنبه پیش‌رو، خلیج فارس و سواحل استان بوشهر متلاطم و مواج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، بیان کرد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان کمی تا قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر و وزش باد و در برخی نقاط بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق، خواهد بود.

شکوهی‌پور گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از اوایل شب بر روی دریا و سواحل استان ۱۲ تا ۴۲ گاهی ۵۴ کیلومتر در ساعت، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و از اوایل شب ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتی‌متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به جزر و مد دریا پرداخت و عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۲۸ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۳ جزر دوم ساعت ۱۷:۲۲ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۱۳ است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار