۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

صدور گواهینامه‌ها و انجام بازرسی‌های دریایی از راه دور برای مقابله با کرونا

صدور گواهینامه‌ها و انجام بازرسی‌های دریایی از راه دور برای مقابله با کرونا
مؤسسات رده‌بندی و بازرسی تصمیم گرفته‌اند به منظور مقابله با بحران کرونا بازرسی‌ها و صدور گواهینامه‌ها را با استفاده از فنّاوری راه دور انجام دهد.
کد خبر: ۸۶۳۱۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به منظور کاهش تحرکات نیروی انسانی در بنادر و کشتی‌ها مؤسسات DNV GL، RINA و d'Amico و LISCR تصمیم گرفته‌اند نسبت به انجام بازرسی‌ها با بهره‌گیری از فنّاوری از راهِ دور اقدام کنند.

"Knut becrbeck-Nilssen"، مدیر عامل DNV GL – Maritime در این زمینه گفت: از سال ۲۰۱۸ تا‌کنون ۱۵هزار نظر‌سنجی از راهِ دور انجام شده که در حد خود قابل توجه است. حال با تجربیاتی که فراهم شده است در این شرایط بحرانی بازرسی‌ها را از طریق فنّاوری از راه دور انجام می‌دهیم. همچنین در این ارتباط می‌توان گواهینامه‌های کاملاً به‌روز و تایید شده را در اختیار خدمه قرار داد.

شرکت LISCR نیز استفاده از فنّاوری راهِ دور را برای بازرسی کشتی‌ها در شرایط حاضر پیشنهاد کرده و معتقد است باید دولت‌های صاحب پرچم با این سازمان‌ها همکاری کنند.

"Alfonso Castillero" مدیر‌عامل LISCR نیز گفت: صنعت کشتیرانی در حال حاضر با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است و مسئولیت حفظ جریان فعال تجارت بین‌المللی بر‌عهده این صنعت می‌باشد و در این ارتباط همکاری تمامی سازمان‌ها و کشور‌ها  برای اینکه خدمه در معرض ویروس کرونا قرار نگیرد لازم و ضروری است.

وی گفت: به نظر می‌رسد بدون استفاده از فنّاوری راهِ دور نتوان به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده رسید. خوشبختانه استفاده از سیستم‌های دیجیتالی در مؤسسات طبقه‌بندی از سال‌های قبل رعایت شده و در این ارتباط گواهینامه‌های الکترونیکی، آموزش مجازی و تکنیک‌های بازرسی از راهِ دور تاکنون با موفقیت به اجرا در‌آمده است.

یکی از مسئولان شرکت ABS نیز در این زمینه گفت: در حال حاضر گزینه‌های بررسی از راهِ دور و ممیزی را توسعه داده و معتقدیم که با همکاری خدمه کشتی می‌توانیم به این برنامه‌ای که سایر مؤسسات طبقه‌بندی نیز در نظر گرفته‌اند جامۀ عمل بپوشانیم.

وی در پایان گفت: هدف ما آن است که کارفرمایان و صاحبان خطوط کشتیرانی و تولید‌کنندگان تجهیزات و کشور‌های صاحب پرچم بتوانند نقش مناسبی در روند فعالیت صنعت کشتیرانی داشته باشند و در این ارتباط صنعت حمل و نقل دریایی در شرایط حاکم بر آن به نحو احسن خدمت رسانی کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار