۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

گردشگران ورودی به بوشهر قرنطینه شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: در راستای حفظ سلامت مردم، مسافران ورودی به بوشهر که دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا بودند، قرنطینه شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۰۸
 
گردشگران ورودی به بوشهر قرنطینه شدند
محمد حسین ارسطو زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: متأسفانه با وجود تاکید فراوان مبنی بر عدم سفر نوروزی مردم به استان بوشهر، شاهد ورود تعدادی گردشگر به شهرستان‌های مختلف استان در ایام نوروز بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: در راستای حفظ سلامت مردم، مسافران ورودی به بوشهر که دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا بودند، قرنطینه شده‌اند و از اقامت سایر گردشگران نیز جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران ورودی در ایام نوروز در سراسر استان بوشهر پراکنده بوده‌اند، خاطرنشان ساخت: اما بیشترین حجم گردشگران به شهرستان بوشهر وارد شده بودند که همانگونه که اعلام شد این مسافران قرنطینه و یا برگردانده شدند.

ارسطو زاده ادامه داد: هر ساله گردشگران زیادی با هدف خرید‌های ارزان قیمت به بندر گناوه وارد می‌شدند که امسال با حرکت خودجوش تجار تمام بازار‌های گناوه تعطیل شده و بهانه‌ای برای سفر به این شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمام واحد‌های اقامتی فعال در استان بوشهر تعطیل شده و خدماتی ارائه نمی‌دهند، اذعان داشت: با نظارت‌های صورت گرفته از ابتدای نوروز ۱۸۸ خانه مسافر فاقد مجوز که نسبت به اسکان گردشگران ورودی اقدام کرده بودند، پلمپ شده‌اند.

به گفتۀ ارسطو زاده فعالیت این مراکز اقامتی در شرایط کنونی به‌صورت مستقیم سلامت مردم را تهدید می‌کند و ما برای حفظ سلامت و بهداشت مردم، با اسکان غیرقانونی مسافر توسط مالکان خانه مسافر‌ها و سوئیت‌ها برابر ضوابط برخورد می‌کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از تداوم نظارت‌ها بر اماکن اقامتی استان جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تخلفات احتمالی تا پایان نوروز خبر داد.

این مقام مسئول در استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر در قالب ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این اداره کل تشکیل‌ شده است، بیان داشت: این ستاد به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ثابت ۳۳۳۲۳۱۷۷ به شکایات و گزارش‌ها ی مردمی در خصوص فعالیت مراکز غیرمجاز اقامتی رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در مبادی ورودی استان، هم‌اکنون ورود مسافران نوروزی به صفر رسیده است از مردم خواست تا از سفر به استان بوشهر اجتناب کنند، چون احتمال قرنطینه دو هفته‌ای آن‌ها وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار