۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

خلیج فارس نوروز بدون گردشگر را تجربه می‌کند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به عدم مجوز ورود غیربومیان به جزایر خلیج فارس در ایام نوروز از کنترل جهت جلوگیری از ورود مسافران به استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۰۱
خلیج فارس نوروز بدون گردشگر را تجربه می‌کند
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و در‌خواست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر تعطیلی واحد‌های گردشگری کشور در ایام نوروز، استان هرمزگان نیز از این امر مستثنی نبوده و در اقدام به تعطیلی تمام خدمات گردشگری خود کرده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به عدم مجوز ورود غیربومیان به جزایر خلیج فارس در ایام نوروز از کنترل جهت جلوگیری از ورود مسافران به استان خبر داد و گفت: آمار اخذ شده نشان می‌دهد بین تاریخ ۲۸ اسفند تا سوم فرودین ماه میزان ورود گردشگران به استان هرمزگان در مقایسه با نوروز گذشته ۹۴ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه اعلام شده بود گردشگران به هرمزگان وارد نشوند، اما شاهد ورود تعداد اندکی مسافر به بهانه‌های مختلف به استان بودیم که برای جلوگیری از ورود آن‌ها از روز گذشته اقدامات سختگیرانه تری انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، در مبادی ورودی‌های استان بنر‌هایی را برای موکول کردن سفر به آینده نصب شده و همچنین از مسافران خواسته‌ایم از سفر‌های غیر‌ضروری به استان اجتناب کنند.

وی همچنین از کاهش ۹۲ درصدی در خروج هرمزگان در ایام نوروز خبر داد و گفت: جهت انجام اقدامات سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از خروج هرمزگانی‌ها نیز اعلام شده هر کسی با خودروی شخصی از استان خارج شود تا دو‌هفته اجازه برگشت نخواهد داشت که امید می‌رود این امر در عدم خروج هرمزگانی‌ها از استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از تعطیلی تمام اقامتگاه‌های استان به جز دو هتل خبر داد و گفت: این دو هتل نیز جهت پذیرش مسافرین در شرایط اضطراری و کادر پرواز فعال هستند.

وی همچنین به کاهش پرواز‌های استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین دلیل کاهش پرواز‌ها عدم در‌خواست مسافران جهت سفر به هرمزگان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگران علاقه‌مند به بازدید از استان هرمزگان می‌توانند از طریق مجازی جاذبه‌های گردشگری هرمزگان به ویژه منطقه خلیج فارس را دیدن کنند، اذعان داشت: این اقدام در راستای پویش در خانه ماندن مردم اجرایی شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تأکید کرد: علاقه‌مندان جهت بازدید مجازی از استان هرمزگان می‌توانند با مراجعه به سایت hormozganeman.ir  به صورت مجازی با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان هرمزگان آشنا شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از ویروس کرونا در کشور، استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس بار دیگر پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار