۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

خلیج فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش وزش باد بر روی آب‌های خلیج فارس گفت: پیش بینی می‌شود روز دوشنبه تلاطم دریا در سواحل جنوبی و مرکزی استان ادامه یابد.
کد خبر: ۸۶۲۸۹
خلیج فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به بارش باران و وزش باد در استان بوشهر اظهار داشت: رگیار و رعد و برق همراه با وزش باد و گاهی بارش تگرگ روی دریا و سطح استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فردا دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه سردتر می‌شود افزود:. انتظار می‌رود از به تدریج از شدت بارندگی‌ها کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشه با اشاره به اینکه خلیج فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است خاطر نشان کرد پیش بینی می‌شود روز دوشنبه تلاطم دریا در سواحل جنوبی و مرکزی استان ادامه یابد.

شکوهی‌پور بیان کرد: انتظار می‌رود روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه شرایط جوی و دریایی نسبتاً آرامی در سطح استان برقرار باشد و مه صبحگاهی پدیده غالب در سطح استان باشد.

وی، به  پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان پرداخت و گفت: آسمان استان بوشهر ابری در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد سرد و کاهش دما و در برخی نقاط بارش تگرگ، از فردا به تدریج کاهش ابر و کاهش بارندگی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و کاهش دید ارزیابی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان بوشهر را شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۸ گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: از امشب جهت وزش باد در استان شمال غربی تا شمال شرقی گاهی غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ و روی دریا تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: ارتفاع موج دریا  در استان بوشهر ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتی‌متر، فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و فراساحل تا ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۳:۲۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۴، جزر دوم ۱۵:۰۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۵۰ است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار