۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴

کرونا؛ فعالیت‌های گردشگری در تالاب شادگان را تعطیل کرد

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان از تعطیلی فعالیت‌های گردشگری در تالاب بین‌المللی شادگان و ممانعت از ورود گردشگران نوروزی به این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۸۶
کرونا؛ فعالیت‌های گردشگری در تالاب شادگان را تعطیل کرد
عبدالله کعبی راد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شهرستان شادگان با دارا بودن مرز دریایی با خلیج فارس و نیز وجود تالاب بین المللی شادگان، همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران ورودی به استان خوزستان به ویژه در اسفند ماه و ایام نوروز محسوب می‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان ادامه داد: با توجه به برخی باور‌های غلط مبنی بر اینکه مناطق جنوبی و گرمسیری کشور فاقد شیوع کرونا هستند، لذا شاهد ورود گردشگران زیادی به شهرستان شادگان در نیمه دوم اسفند ماه بودیم.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا، چند روز پیش مقامات شهرستان استان نسبت به جلوگیری از ورود غیر‌بومیان به شهرستان شادگان اقدام کردند.

وی با اشاره به تعطیلی خدمات گردشگری در تالاب بین المللی شادگان اذعان داشت: در این تالاب ۱۱۰ قایق تفریحی به گردشگران خدمات رسانی می‌کردند که تعطیلی فعالیت آن‌ها ضربه اقتصادی به مالکان آن‌ها وارد خواهد کرد، اما از آنجا که این فعالان گردشگری نسبت به ضرورت تعطیلی فعالیتشان توجیه شده اند، لذا هم اکنون با رضایت خاطر نسبت به این امر اقدام کرده تا بتوانند سلامت خود و خانواده شان را حفظ کنند.

به گفته کعبی راد، علاوه بر مالکان شناورها، سایر مشاغل مرتبط با گردشگری منطقه که امرار و معاش زندگی خود را از این طریق می‌گذراندند نیز از جمله کارکنان پارکینگ‌ها، نظافت‌چیان، نگهبانان، فروشندگان صنایع‌دستی، فروشندگان غذای محلی و ... دچار ضرر‌های زیادی شده اند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته بین ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفر گردشگر وارد شهرستان شادگان شده بود، اذعان داشت: تعطیلی فعالیت‌های گردشگری که منبع اصلی درآمد بومیان روستا‌های صراخیه و رگبه محسوب می‌شد، مانع  ورود گردشگران شد تا بتوانیم هر‌چه سریعتر با بیماری کرونا مبارزه و آن را ریشه کن کنیم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار