۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

تعلیق فعالیت‌های صنعت کروز در جهان

تعلیق فعالیت‌های صنعت کروز در جهان
فعالیت کشتی‌های کروز که سرایت ویروس کرونا به مسافران آن‌ها سر و صدای زیادی به راه انداخت در حال حاضر در اکثر کشور‌ها به حالت تعلیق درآمده است و از این بابت دارندگان چنین کشتی‌هایی با زیان هنگفتی مواجه‌اند.
کد خبر: ۸۶۲۶۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "ALLAN E. JORDAN" تحلیلگر ارشد دریایی با اشاره به اینکه پس از وارد شدن شوک اولیه به صنعت کروز که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها بر سر زبان‌ها افتاد، همچنین لغو تور‌های دریایی، این صنعت در حال حاضر چاره‌ای جز تعلیق فعالیت‌ها ندارد چرا‌که مسافران دریایی دیگر در پی دستیابی به تعطیلات رویایی با کشتی‌های کروز نیستند.

وی افزود: اگرچه ویروس کرونا بیماری خاص کشتی‌های کروز نیست، اما سرنوشت کشتی‌های کروز Diamond Princess Westerdam، Braemar  نشان داد که مشتریان این کشتی‌ها تا زمانی‌ که جهان به آرامش نسبی نرسیده از سوار شدن به آن‌ها امتناع خواهند ورزید.

وی یاد‌آور شد: چالش بعدی این است که سازندگان کشتی‌های کروز و مسافران آن‌ها اکثراً از کشور‌هایی هستند که ویروس کرونا در آن‌ها مشاهده می‌شود به همین جهت حرکت آن‌ها در آب‌های بین‌المللی مثمرثمر نخواهد بود.

"تانر کالیز" تحلیلگر دیگر دریایی نیز با اشاره به بیکاری حداقل ۱۰۰ کشتی کروز در شرایط حاضر یاد آور شد: بسیاری از بنادر در حال حاضر اعلام کرده‌اند که نسبت به پذیرفتن کشتی‌های کروز معذوریت دارند.

از سوی دیگر بسیاری از مسافران احساس می‌کنند به محض سوار شدن به کشتی باید دوره قرنطینه را در یک فضای محدود بگذرانند.

به همین جهت تعلیق فعالیت ها‌ی صنعت کشتیرانی کروز هم به نفع مشتریان و هم دارندگان این قبیل کشتی‌هاست. در واقع صاحبان آن‌ها چاره‌ای جز پذیرفتن این واقعیت تلخ ندارند.

وی درپایان گفت: صاحبان صنعت کشتیرانی کروز در حال بررسی این موضوع هستند که چه زمانی و چگونه قادر خواهند بود مسافرت‌های دریایی را دوباره از سر گیرند که مسلماً کارشناسان از پس پاسخ آن بر نمی‌آیند بلکه مرور زمان به این سؤال  پاسخ خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار