۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
مدیرکل گمرک پارس جنوبی:

۱۹ میلیون تُن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرک پارس جنوبی گفت: در ۱۱ ماه امسال ۱۹.۱ میلیون تُن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد.
کد خبر: ۸۶۲۶۵
۱۹ میلیون تُن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد
 
احمد پورحیدر در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه پارس جنوبی نماد اقتدار و توانمندی صنعتی و اقتصادی ایران است اظهار داشت: در این راستا تولیدات انواع محصول پارس جنوبی و صادرات آن مورد توجه ویژه قرار دارد به گونه‌ای که صادرات انواع محصولات پارس جنوبی از این گمرک دارای رتبۀ برتر در کشور است.

وی بیشترین صادرات کالا در بین گمرکات کشور را گمرک پارس جنوبی دانست و تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۹.۱ میلیون تُن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی به کشور‌های مختلف صادر شده است.

پورحیدر ارزش محصولات صادراتی یاد شده از گمرک پارس جنوبی را ۶.۸ میلیارد دلار دانست و افزود: متانول، پروپان، بوتان، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محصولات صادراتی از پارس جنوبی است.

مدیرکل گمرک پارس جنوبی، چین، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را مقصد کالا‌های صادراتی از گمرک پارس جنوبی دانست و گفت: در ۱۱ ماه امسال ۹۹۴ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۴۹۱ میلیون دلار از پارس جنوبی به کشور‌های گوناگون صادر شده است.

پورحیدر، با اشاره به واردات کالا از گمرک پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۲۷ هزار و ۸۵۲ تن کالا از این گمرک وارد کشور شده که از این میزان واردات ۹۱ هزار و ۴۶۱ تن آن به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار مربوط به پروژه‌های صنعتی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار