۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

ممانعت از ورود مسافران نوروزی به جزیره قشم/ عدم جابه‌جایی خودرو‌های شخصی در مسیر پهل- لافت / لغو پرواز‌ها به جزیره قشم از امروز

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه ۹۰ درصد گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق خودرو‌های شخصی و توسط لندینگرافت‌ها در مسیر اسکله پهل به لافت صورت می‌گرفت، گفت: با توجه به محدودیت ایجاد شده و جلوگیری از ورود خودرو‌های شخصی در اسکله پهل، هم اکنون میزان ورود گردشگران به جزیره قشم به صفر رسیده است.
کد خبر: ۸۶۲۶۲
ممانعت از ورود مسافران نوروزی به جزیره قشم/ عدم جابه‌جایی خودرو‌های شخصی در مسیر پهل- لافت / لغو پرواز‌ها به جزیره قشم از امروز
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا در جزیره قشم همچون سایر مناطق کشور، سازمان منطقه آزاد قشم اقدام به تعطیلی تمام خدمات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی، رفاهی کرده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از تعطیلی تمامی اماکن تفریحی شامل ژئوسایت‌ها، اسکله‌های گردشگری و تفریحی، مراکز میراث فرهنگی و موزه‌های جزیره در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خبر داد.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های شدید در تردد شناور‌های ورودی به جزیره قشم، ادامه داد: هم اکنون تمام فعالیت‌های مرتبط با شناور‌های تفریحی تعطیل شده است و فقط شناورها، بومیان جزیره را جابه‌جا می‌کنند و فعالیت آن‌ها به شدت محدود شده است.

عدم جابه‌جایی خودرو‌های شخصی در مسیر پهل- لافت

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق خودرو‌های شخصی و توسط لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر اسکله پهل به لافت صورت می‌گرفت، اذعان داشت: با توجه به محدودیت ایجاد شده و جلوگیری از ورود خودرو‌های شخصی در اسکله پهل، هم‌اکنون میزان ورود گردشگران به جزیره قشم به صفر رسیده است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصریح کرد: هم اکنون تنها خودرو‌های حاوی سوخت و مواد‌غذایی جهت مصرف بومیان جزیره توسط لندینگ‌کرافت‌ها از طریق اسکله پهل- لافت به جزیره قشم ورود پیدا می‌کنند.

لغو پرواز‌ها به جزیره قشم از امروز

امری کاظمی، خاطرنشان ساخت: بر اساس تصمیمات اخذ شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به منظور جلوگیری از ورود هر‌گونه فرد غیر‌بومی به جزیره قشم، از فردا تمام پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی کشور به مقصد قشم لغو خواهد شد.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فقط یک پرواز جهت انجام تردد‌های اضطراری برقرار خواهد بود.

وی از مردم خواست با توجه به اعمال محدودیت‌ها در اسکله‌های هرمزگان که مبدأ ورودی به جزیره قشم محسوب می‌شود از تجمع در این اسکله‌ها برای ورود به جزیره قشم در ایام نوروز خودداری کرده چرا که به هیچ وجه امکان ورود آن‌ها به جزیره قشم تا رفع کامل مشکلات سلامت کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا وجود نخواهد داشت.

گفتنی است، جزیره قشم هر ساله یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور در ایام نوروز محسوب می‌شود که با توجه به صرفه اقتصادی سفر به این جزیره، مسافران نوروزی زیادی به قشم وارد می‌شدند. امکان سفر ارزان قیمت دریایی به جزیره قشم و نیز امکان برپایی کمپ، شرایط سفر به این جزیره را برای تمام اقشار جامعه فراهم می‌کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم تنها در تعطیلات ایام فجر و در بازه پنج روزه،  ۷۸ هزار و ۶۷۱ گردشگر از سه مسیر هوایی، دریایی و زمینی وارد این جزیره شدند که پس از آن برنامه ریزی‌های سازمان منطقه آزاد قشم برای استقبال از حجم بالای مسافران در نوروز ۹۹ آغاز شده بود، اما هم اکنون با شیوع بیماری کرونا تمام مبادی ورودی به جزیره قشم بسته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار