۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

سواحل عمان به روی گردشگران نوروزی بسته است/ تعطیلی کلوپ‌های غواصی در چابهار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از عدم ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز در این استان خبر داد و گفت: تمام تفریحات ساحلی و دریایی در سواحل عمان تعطیل شده است.
کد خبر: ۸۶۲۵۶
سواحل عمان به روی گردشگران نوروزی بسته است/ تعطیلی کلوپ‌های غواصی در چابهار
 
رضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر کشور به دستور استانداری تمام خدمات گردشگری در سیستان و بلوچستان تعطیل خواهد بود و از پذیرش مسافران نوروزی معذور خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله در ایام نوروز بخش زیادی از گردشگران نوروزی به ویژه از استان‌های همجوار کرمان، خراسان جنوبی و یزد به سواحل زیبای مکران سفر می‌کردند لذا با توجه به شیوع کرونا، شاهد عدم ارائه هر گونه خدمات تفریحات دریایی و ساحلی و ... در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تعطیلی کلوپ‌های غواصی در چابهار در کنار تعطیلی سایر خدمات گردشگری، بیان داشت: با عدم ارائه خدمات گردشگری شرایط به گونه‌ای شده که سواحل عمان به روی گردشگران بسته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: امکانات بهداشتی پاسخگوی بیماران کرونا و حجم سفر‌ها نیست و علاقمندان به سفر می‌توانند بعد از شکست بیماری کرونا سفر‌های خود را در تابستان و نیمه دوم سال ۹۹ به مقصد سیستان و بلوچستان آغاز کنند.

جلال زایی با اشاره به اینکه با وجود این که تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان اندیشیده شده، اما ورود مسافران به استان شرایط شیوع ویروس را تشدید می‌کند، تصریح کرد: به دلیل شرایط اضطراری استان امکان پذیرایی از مسافران نوروزی وجود ندارد بنابراین از همه مردم درخواست داریم تا بهبود شرایط و ریشه کنی ویروس کرونا به این استان سفر نکنند.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان استان چهارفصل در تابستان، خنک‌ترین سواحل ایران را دارد، بیان داشت: به همین دلیل با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای بر‌پایی جشنواره‌های تابستانه‌ای که پیش‌بینی شده است، میزبان هموطنان عزیز خواهیم بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت گردشگری استان سیستان و بلوچستان از امکان بازدید مجازی از ۸۰ اثر طبیعی و تاریخی این استان خبر داد و گفت: گردشگران می‌توانند از طریق http://www.sbtourism.ir وارد سایت گردشگری استان شده و با اطلاعات ارائه شده در این سایت به صورت مجازی به سیستان و بلوچستان سفر کنند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، در این سایت کتابچه مسیر‌های گردشگری استان نیز برای معرفی شش مسیر گردشگری و آشنایی با ظرفیت‌های استان در این مسیر‌ها بار گذاری شده است.

جلال زایی اعلام کرد: نقشه استان، کتابچه راهنمای گردشگری و معرفی استان به شش زبان از بخش‌های دیگر سایت گردشگری سیستان و بلوچستان هست که نوروزی به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای شما به صورت مجازی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نوروز ۹۸ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب اقامت در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است، بیان داشت: پیش بینی می‌شد با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوروز ۹۹ شاهد افزایش حداقل ۲۰ درصدی در میزان ورود گردشگران به استان باشیم که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا این امر محقق نشد که امید می‌رود همانگونه که پیش از این ذکر شد در تابستان بتوانیم شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار