۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

کرونا تردد شناور‌های تفریحی در اروند‌رود و کارون را تعطیل کرد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از تعطیلی تمام خدمات گردشگری در استان خوزستان و نیز فعالیت شناور‌های تفریحی در اروند‌رود و کارون طی ایام نوروز در پی شیوع کرونا در کشور و تمام شهرستان‌های خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۵۳

کرونا تردد شناور‌های تفریحی در اروند‌رود و کارون را تعطیل کرد

 

حکمت الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان خوزستان به دلیل دارا بودن شرایط منحصر به فرد و ویژه آب و هوایی و طبیعت زیبا هرساله در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران از سراسر کشور است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، ادامه داد: آثار طبیعی همچون دریاچه های پشت سد متعدد، تالاب شادگان، تالاب هورالعظیم، بندر خرمشهر، بندر هندیجان، آبادان، اروند رود و نیز آثار تاریخی نظیر پایگاه جهانی شوش، چغازنبیل و سازه‌های آبی شوشتر و نیز مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس از جمله مهمترین جاذبه های استان خوزستان محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول در استان خوزستان اذعان داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص افزایش میزان ورود گردشگران به استان در همین راستا نیز همچون سال‌های گذشته از چند ماه پیش ستاد خدمات سفر استان برای آمادگی ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی جلسات خود را برگزار کرده بود.

وی خاطرنشان ساخت: متأسفانه پس از شیوع گستردۀ کرونا در سراسر کشور از اسفند ماه به تدریج تمام برنامه های در حال انجام برای استقبال از گردشگران نوروزی لغو شد تا جایی که بنا به اعلام استاندار و تصمیمات اخذ شده در دولت، مقرر شد هیچ گونه خدمات رفاهی، اقامتی‌، پذیرایی و تفریحی در استان ارائه نشود.

این مقام مسئول در استان خوزستان با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان خوزستان درگیر شیوع کرونا شده‌اند، بیان داشت: در این میان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که از گردشگر پذیرترین شهرستان‌های استان محسوب می شدند، از همان ابتدا درگیر کرونا شده و هم اکنون مبادی ورودی به این شهرستان‌ها توسط نیروهای نظامی در حال کنترل است.

موسوی تصریح کرد: پیش از این نیز از تشکیل کاروان راهیان نور که هر ساله در اسفند ماه و نوروز به استان خوزستان و مناطق جنگی ورود پیدا می کردند، جلوگیری به عمل آمد.

وی با تأکید بر اینکه تمام خدمات گردشگری در استان خوزستان تعطیل است، بیان داشت: همچنین تمام فعالیت های مرتبط با گردشگری آبی شامل فعالیت شناورهای تفریحی در رودخانه‌های اروند‌رود و کارون تعطیل است و خدماتی در این خصوص ارائه نمی‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، همچنین از تعطیلی تمام موزه‌ها و پایگاه های تاریخی استان خوزستان خبر داد.

وی از مردم خواست تا از سفرهای نوروزی به استان خوزستان جدا خودداری کرده تا وضعیت سلامت کشور هر چه سریع‌تر به وضعیت عادی بر‌گردد.

این مقام مسئول در استان خوزستان با بیان اینکه نوروز سال گذشته نیز به دلیل وقوع سیل شاهد ورود آسیب های زیادی به صنعت گردشگری بودیم که امید می‌رفت نوروز امسال این امر جبران شود، بیان داشت: امیدواریم با رفع مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، با توان بیشتری بتوانیم از گردشگران ورودی به استان خوزستان استقبال کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار