۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

۱۰ عاملی که به شیوع کرونا در حمل و نقل دریایی دامن می‌زند

۱۰ عاملی که به شیوع کرونا در حمل و نقل دریایی دامن می‌زند
عواملی که به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در حمل و نقل دریایی دامن زده و زمینه اختلال در آن را فرهم می‌سازد، توسط تحلیل‌گران دریایی به منظور جلوگیری از پیامد‌های بیشتر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۲۵۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، ۱۰ عاملی که می‌توان در این زمینه به طور خلاصه بیان کرد عبارتند از:

۱- تغییر خدمه به دلیل محدودیت سفر به کشور‌های مختلف ممکن است با تأخیر انجام شود. در این میان  دریانوردی که باید به کشتی ملحق شود و یا پیاده شود حتماً با یک قرنطینه احتمالی چه در ساحل و یا کشتی  روبه‌رو شود در غیر این صورت احتمال ابتلا بالا می‌رود. اپراتور‌ها‌ی خطوط کشتیرانی و ساحلی نیز باید تا حد امکان از آسیب‌های وارده به دلیل تغییرات خدمه جلوگیری کنند و در دادن  مرخصی ساحلی جانب احتیاط رعایت شود.

۲- احتمال دارد دریانوردی که مأموریت او به اتمام رسیده در بندری پیاده شود و منتظر بماند تا به مقصد خود عزیمت کند در‌صورتی‌که این کار با تأخیر صورت گیرد احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد.

۳- جدا نکردن  افراد مشکوک به ویروس کرونا و رسیدگی نکردن به افرادی که دارای علایم ابتلا هستند می‌تواند عوامل بیماری را تشدید کند.

۴- دریانورد نباید برای صدور گواهینامه جدید مدت زیادی معطل بماند و در صورت عدم صدور گواهینامه جدید همکاری لازم در شرایط فعلی با او صورت گیرد.

۵- در‌صورتی‌که یک بندر یا ترمینال به علت شیوع ویروس کرونا بسته شود باید بلافاصله برای تخلیه کالا بندر دیگری جایگزین شود تا دریانوردان از آسیب‌های احتمالی در امان بمانند.

۶- هنگام انجام سوخت‌رسانی نباید دریانوردان در معرض شیوع بیماری قرار گیرند و اقدامات حفاظتی از یک سو توسط صنعت بانکرینگ یا بندر حامل سوخت و نیروی انسانی کشتی صورت گیرد.

۷- تجهیزات و اقلام دریافتی توسط خدمه کشتی ممکن است در معرض عفونت  قرار داشته باشد باید نسبت به خرید آن‌ها (اقلام سالم و ضدعفونی شده) دقت کامل به عمل آید.

۸- در‌صورتی‌که فرمانده کشتی دچار عفونت ویروس شد باید هماهنگی لازم بین پرسنل و اپراتور‌ها‌ی بندری به منظور رعایت مقررات حاصل شود تا کشتی‌ها دچار مشکل زیاد نشود.

۹- کشتی‌هایی که در‌حال تعمیر و ساخت در یارد‌های کشتی‌سازی هستند به دلیل محدودیت کار ممکن است با تأخیر تحویل شوند. صاحبان کشتی نباید برای جلوگیری از تأخیر آن‌ها را وادار به کار کنند، زیرا ممکن است آنان  مدت زمان قرنطینه را به خوبی رعایت نکنند.

۱۰- پوشش درمانی مناسب به منظور تأمین هزینه‌های درمان بیماری کرونا کمک مؤثری در ایجاد انگیزه برای دریانوردان داشته باشد، اما متأسفانه هنوز پاسخ مشخصی در این زمینه داده نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار