۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

تداوم صید پره در آب‌های خزر تا نیمه فرودین ۹۹/ کاهش ۳۴ درصدی صید ماهیان دریای خزر

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از صید چهار هزار و ۳۴۳ تن انواع ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید در مهرماه تا ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۲۴۵
تداوم صید پره در آب‌های خزر تا نیمه فرودین ۹۹/ کاهش ۳۴ درصدی صید ماهیان دریای خزر
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده در خصوص صید ماهیان استخوانی در استان‌های شمالی کشور از ابتدای فصل صید در مهر ماه تا کنون، چهار هزار و ۳۴۳ تن انواع ماهیان استخوانی صید شده است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه اعلام کرد: این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش ۳۴ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر در فصل صید سال جاری توسط صیادان استان‌های شمالی است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، از مجموع ماهیان صید شده، میزان دو هزار و ۷۲۶ تن به صید ماهیان سفید، هزار و ۶۲ تن به صید کفال ماهیان، ۴۵۰ تن به صید کپورماهیان و ۱۰۴ تن به صید سایر گونه ماهیان اختصاص داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: سهم استان مازندران از نظر میزان صید ماهیان استخوانی دریای خزر ۶۶ درصد، استان گیلان ۲۶ درصد و استان گلستان هشت درصد بوده است.

آخوندی عنوان کرد: از ابتدای فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در مجموع ۳۰ هزار پره کشی توسط شرکت‌های تعاونی صیادی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان صورت گرفته است که این میزان پره کشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: میزان متوسط صید در هر بار پره کشی ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: در مجموع سرانه صید هر شرکت پره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشت با ۳۴ درصد کاهش همراه بوده است.

این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان ساخت: تجربه ثابت کرده بیشترین میزان فصل صید در اسفند ماه و نیمه فرودین ماه است، لذا صیادان انتظار دارند تا پایان فصل صید در نیمه فرودین ماه به میزان صید قابل قبولی دست یابند.

آخوندی با بیان اینکه هر ساله معمولاً ۱۵ فرودین ماه پایان فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر است، بیان داشت: اما زمان دقیق آن بستگی به پایش‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات دارد که بنا به ذخایر، زمان پایان صید را اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در برخی سال‌های بسته به میزان ذخایر، مؤسسه تحقیقات شیلات زمان پایان صید ماهیان استخوانی دریای خزر را تا بیست فرودین ماه نیز تمدید کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار