۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

کشتی واژگون شده SL-STAR از اسکله شهید رجایی خارج شد

کشتی واژگون شده SL-STAR از اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی در بندرعباس با موفقیت از آب خارج شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۱

 

کشتی واژگون شده SL-STAR  از اسکله شهید رجایی خارج شد

به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: کشتی واژگون شده SL-STAR از اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی در بندرعباس با موفقیت از آب خارج شد.

وی گفت: همه مراحل خارج سازی در تمامی حوزه‌های محاسباتی، اجرایی و نظارتی به همت تیم‌های مجرب داخلی و با نگرش و بهره گیری از دانش و تخصص نیرو‌های بومی انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با توجه به خارجی بودن مالک و خدمه کشتی روند پیگیری‌های قانونی و فنی برای خارج سازی شناور توسط مالک و بیمه گر پیگیری شد که پس از گذشت چند ماه به دلایل واهی مالک و بیمه گر کشتی از انجام تعهدات خود سرباز زدند.

عفیفی پور افزود: برای جلوگیری از مسکون ماندن، سازمان بنادر و دریانوردی برای تسریع در روند اجرای این کار، عملیات خارج سازی را در دستور کار قرار داد و براساس پایش‌های میدانی و نظرات کارشناسی تصمیم بر اسکراب (قطعه قطعه کردن) شناور و خارج سازی آن به شکل قطعات بزرگ به دلیل حفظ ایمنی اسکله و آبراه صورت گرفت.

او با اشاره به تخلیه تمامی مخازن سوخت و روغن توسط دستگاه‌های مخصوص (پمپ‌های دیافراگمی) برای جلوگیری از آلودگی آب دریا و صیانت از اکو‌سیستم دریایی در زمان برشکاری گفت:  برای جلوگیری از سرایت آلودگی‌های ناشی از برشکاری به دیگر نقاط حوضچه، با ایجاد حصار، تمامی نقاط پیرامونی محل انجام عملیات محصور شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته قبل از انجام برش کاری را بررسی مخازن شناور وتزریق هوا با هدف سبک سازی جهت سهولت در جابه‌جایی شناور عنوان کرد و گفت: این امر با هدف جلوگیری از آسیب‌های احتمالی که شاید در زمان انجام برش کاری متوجه دیواره اسکله می‌شد صورت گرفت.

عفیفی پور افزود: پس از خارج سازی کشتی و انتقال به محل انبارش، بررسی وضعیت کنار‌های اسکله توسط تیم غواصی و با استفاده از دستگاه های ساید اسکن سونار هم اکنون در حال انجام است.

او افزود: این کشتی در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته به دلیل عدم حفظ تعادل در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی واژگون و بلافاصله، عملیات امداد و نجات خدمه به سرعت انجام شد که تمامی سرنشینان این کشتی نجات یافتند جز یکی از خدمه که دچار آسیب دیدگی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار