۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

حمایت تفاهم‌نامه توکیو از تأخیر در ممیزی کشتی‌ها در بحران کرونا

حمایت تفاهم‌نامه توکیو از تأخیر در ممیزی کشتی‌ها در بحران کرونا
دبیرخانه تفاهم‌نامه توکیو اعلام کرد تأخیر در بازرسی و ممیزی کشتی‌ها و طولانی شدن دورۀ خدمت دریانوردان مورد حمایت این سازمان است.
کد خبر: ۸۶۲۳۸
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، دبیرخانه تفاهم‌نامه توکیو(Tokyo MoU) یاد‌آور شده است با توجه به شرایط فعلی در صورت طولانی شدن دوره‌های خدمت و تأخیر در دوره‌های بازرسی و ممیزی مراتب به سازمان‌های ILO و IMO ارجاع خواهد شد به شرطی که قبل از هرگونه تصمیمی این سازمان در جریان رویداد‌ها قرار گرفته و مدت زمان  تأخیر بیش از سه ماه نباشد.

بر این اساس ادارۀ امور بندری هر کشور باید ضمن هماهنگی با اپراتور‌های مربوط تمامی موارد مربوط به تأخیر در خدمت‌رسانی به علت شیوع ویروس کرونا را ثبت و گزارش کند.

دبیرخانه در ادامه یادآور شده است در صورت درخواست اپراتور‌ها و ادارات بندری از شرکت‌های حمل و نقل در زمینه درخواست تسهیلات به منظور پیشگیری از ویروس کرونا مراتب باید به دبیرخانه این سازمان اعلام شود تا راهنمایی‌های لازم در اولین فرصت صورت گرفته و گزارش‌های مربوطه به مقامات بالا  ارسا ل شود. در پایان اطلاعیه آمده است تفاهم‌نامه توکیو برای موجه شدن تأخیر‌ها همۀ تلاش خود را به کار خواهد بست.

شایان ذکر است تفاهم‌نامه توکیو یکی از فعال‌ترین سارمان‌های کنترل ایالتی، بندری و منطقه‌ای در جهان است که ۲۰ کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه عضو آن است.

هدف اصلی این سازمان ایجاد رژیم کنترل بندری در مطنقه آسیا و اقیانوسیه از طریق همکاری و هماهنگی مشترک با اعضا است و بر نحوۀ ایمنی دریایی و محیط زیست و شرایط  کار و زندگی در یانوردان در کشتی نظارت می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار