۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

مهر تایید ۴ انجمن حمل و نقل بر اجرای موفقیت آمیز سوخت ۲۰۲۰

مهر تایید ۴ انجمن حمل و نقل بر اجرای موفقیت آمیز سوخت ۲۰۲۰
چهار انجمن حمل و نقل ضمن تأکید بر اجرای موفقیت آمیز قانون سوخت کم سولفور اعلام کردند در صورت ادامه این روند شاهد کاهش ۷۰ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان ۸.۵ میلیون تُن در سال خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۲۳۷

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، BIMCO ، INTERCARGO ، اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) و INTERTANKO بر بررسی عملکرد دو ماهه اجرای قانون سوخت 2020 تأکید کردند  که الزام کشتی‌ها به استفاده از قانون سوخت کم سولفور تغییر و تحول بزرگی است که اجرای آن تا‌کنون در مقیاس جهانی سابقه نداشته است.

"Dimitris Fafalios" رئیس INTERCARGO در این زمینه گفت: خوشبختانه با اجرای قانون از اول ژانویه صاحبان کشتی علی‌رغم چالش‌ها و دغدغه‌هایی که برای تأمین سوخت کم سولفور داشتند موفق شدند برنامه‌های تامین سوخت و روغن‌های سازگار با محیط زیست را به خوبی اجرا کرده و در این آزمون با موفقیت بیرون آیند.

وی افزود: در این میان باید از صنعت بانکرینگ به عنوان تأمین کنندگان سوخت قدر‌دانی کرد که چالش‌های مربوط به دستیابی به سوخت کم سولفور را کاهش داده‌اند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در این مدت  تعداد کمی از کشتی‌ها از فُرم فونار استفاده کردند که آن هم بیانگر دستیابی به سوخت کم سولفور در اکثر بنادر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مربوط به تجربۀ موفقیت‌آمیز صنعت کشتیرانی در اجرای قانون به IMO گزارش خواهد شد، گفت: خوشبختانه در اجرای قانون سوخت شاهد همکاری و مشارکت صنعت بانکرینگ در کشورهای صاحب پرچم و بنادر در همه زمینه‌ها بودیم که آن را باید به فال نیک گرفت.

وی در پایان گفت: به منظور درک بهتر از کیفیت سوخت و پیامدهای ناشی از اجرای قانون یک نظر‌سنجی توسط چهار انجمن BIMCO ، INTERCARGO ، اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) و INTERTANKO آغاز شده اند که نتایج آن پس از تکمیل به اطلاع عموم خواهد رسید و به سازمان IMO نیز ارسال می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار