۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

سطح مبارزه با ملخ صحرایی از مرز ۲۶ هزار هکتار عبور کرد

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون، سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در اراضی پنج استان جنوبی کشور به ۲۶ هزار و ۱۵۰ هکتار رسیده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۲

سطح مبارزه با ملخ صحرایی از مرز ۲۶ هزار هکتار عبور کرد

به گزارش مانا، محمدرضا درگاهی افزود: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان هرمزگان در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۵ هکتار، استان خوزستان در سطح سه هزار و ۵۲۳ هکتار و در استان بوشهر در سطح سه هزار و ۳۲۵ هکتار اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا تاریخ یاد شده در استان‌ فارس دو هزار و ۶۵۹ هکتار و در استان سیستان و بلوچستان، دو هزار و ۲۳۸ هکتار بوده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران حفظ نباتات استان‌های سراسر کشور گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و شرایط خاص کشور لازم است همه همکاران بر حسب موقعیت استانی خویش موارد زیر را مورد توجه ویژه قرار دهند.  
وی این اقدامات را انجام پایش مستمر و آمادگی کامل در جهت مبارزه به‌موقع با آفت خطرناک ملخ صحرایی و ملخ مراکشی،  بازدید و نظارت دائم از مزارع و به خصوص مزارع گندم و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گندم علی‌الخصوص آفت مهم سن گندم،  نظارت دقیق و پایش مزارع کُلزا در جهت جلوگیری از بیماری سنک کُلزا و سایر آفات و بیماری های مربوط به کلزا،  نظارت بر حسن عملکرد و جلوگیری از هر گونه تخلف از سوی عوامل و نمایندگی های توزیع و فروش آفت‌کش‌ها در سراسر کشور عنوان کرد.

وی افزود : با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور لازم است تمامی همکاران ما نیز با توجه و رعایت کامل مسائل بهداشتی و خودمراقبتی نسبت به انجام ماموریت های شغلی خویش اقدام و حفظ سلامت خود و خانواده را در اولویت قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار