۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر:

حذف بروکراسی مازاد جهت سرعت بخشیدن سرمایه گذاری در بنادر کشور

حذف بروکراسی مازاد جهت سرعت بخشیدن سرمایه گذاری در بنادر کشور
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: تسهیلات ترانزیتی برای سرمایه گذاران از جمله اقداماتی است که می‌تواند موجب افزایش انگیزه برای ورود سرمایه گذار از دیگر کشور‌ها به بنادر ایران شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۱
به گزارش مانا،  معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، درخصوص تأکید، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روی جذاب کردن هرچه بیشتر فرصت‌ها برای جذب سرمایه گذار در بنادر کشور اظهار داشت: در راستای تسهیل و تسریع در روند جذب سرمایه گذاری در بنادر کشور این سازمان با بهره گیری از تجارب پیشین اقدام به بازنگری فرآیند سرمایه گذاری و تدوین دستورالعمل اجرایی آن در بنادر کشور کرده است.
فرهاد منتصر کوهساری ادامه داد: در دستورالعمل مورد نظر مسیر کاملاً شناسایی و معرفی شده و اکران فرصت ها، پذیرش تقاضا‌ها و بررسی اهلیت متقاضان سرمایه گذاری انجام گرفته است. همچنین با تدوین طرح سرمایه گذاری متناسب با الزامات سازمان، بررسی و تایید طرح‌های سرمایه گذاری، اخذ مجوز‌های مربوطه و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است. در این دستورالعمل رویه‌های نظارت بر قرارداد‌های سرمایه گذاری، جایگزینی قرارداد، فسخ و خاتمه قرارداد‌های سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور بندری و اقتصادی در ادامه بیان داشت: در این راستا همچنین سامانه سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در حال بازنویسی و به روزرسانی است. با تکمیل این سامانه روند پذیرش طرح‌های سرمایه گذاری و پایش قرارداد‌ها به صورت سیستمی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: به این شکل و با سیستمی شدن کار این مسأله تأثیر بسزایی در کاهش مدت زمان به نتیجه رسیدن قرارداد‌های سرمایه گذاری خواهد داشت و با حذف بروکراسی مازاد سرعت رسیدگی به موضوعات سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان درباره برنامه‌های سازمان برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار و کاهش نیافتن آن تصریح کرد: اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده به پروژه‌های سرمایه گذاری در حال ساخت از جمله اقدامات موثری است که موجب تأمین مالی و فعال نگهداشتن قرارداد‌های سرمایه گذاری می‌شود. همچنین در نظر گرفتن تسهیلات ترانزیتی از جمله اقداماتی است که می‌تواند موجب افزایش انگیزه برای ورود سرمایه گذاران از دیگر کشور‌ها به بنادر ایران شود
ارسال نظرات
آخرین اخبار