سازمان بین المللی دریانوردی در بستر کنوانسیون حقوق دریاها

سازمان بین المللی دریانوردی در بستر کنوانسیون حقوق دریاها
کتاب سازمان بین المللی دریانوردی در بستر کنوانسیون حقوق دریاها منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۴

به گزارش مانا، کتاب سازمان بین‌المللی دریانوردی در بستر کنوانسیون حقوق دریاها به قلم سید باقر میرعباسی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و حمیدرضا اکبرپور پژوهشگر حوزه حقوق بین‌الملل منتشر شد.

این کتاب که حاصل پژوهشی ۱۸ماهه در زمینه حقوق دریاهاست به تشریح اهمیت سازمان بین‌المللی دریانوردی می‌پردازد.

در این کتاب، به طور کلی به تاریخچه سازمان بین‌المللی دریاها پرداخته شده است و ارکان و نهادهای آن معرفی شده‌اند؛ اما آنچه این اثر را از دیگر کتاب‌های موجود متمایز می‌کند، بررسی ارتباط این سازمان با دیگر نهادها و نیز اشاره به نقش سازمان در کنوانسیون حقوق دریاهاست.

 این سازمان در زمینه تنظیم قوانین و مقررات مربوط به دریاها صلاحیت دارد و همه کشورها که به نحوی به دریاها متصل هستند یا دارای منافعی در دریاها هستند، چه عضو باشند و چه نه، به دلیل گستره نفوذ قوانین این سازمان باید بر مبنای آن عمل کنند.

 ایمنی دریایی، تأمین امنیت دریاها و محیط‌ زیست دریایی مهمترین زمینه‌های فعالیت این سازمان‌ است.

کتاب سازمان بین المللی دریانوردی در بستر کنوانسیون حقوق دریاها در چهار فصل تدوین شده است. فصل اول به تاریخچه شکل‌گیری این سازمان دریایی پرداخته است، فصل دوم به ماهیت و شخصیت حقوقی سازمان بین المللی دریایی اشاره دارد، فصل سوم درباره ارکان این سازمان و تعاملات آن با سایر سازمان‌ها اشاره دارد و فصل چهارم نیز به عملکرد این سازمان در بستر کنوانسیون حقوق دریاها می‌پردازد.

این کتاب را انتشارات حقوقی مجد، در ۲۵۳ صفحه و ۵۰۰ نسخه به چاپ رسانده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار