۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

مسافرت‌های دریایی ۳۸ درصد کاهش یافت

مسافرت‌های دریایی ۳۸ درصد کاهش یافت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی تصمیمات اتخاذ شده و درخواست ستاد استانی مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هرمزگان، مبنی بر پرهیز از انجام سفر‌های غیر ضروری و اعمال محدودیت‌های ترددی، کاهش ۳۸ درصدی مراجعه به بنادر و مسافرت‌های دریایی را در استان هرمزگان شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۶۲۲۰

به گزارش مانا، اله‌مراد عفیفی‌پور در همین رابطه بیان داشت: اگرچه ناوگان حمل و نقل دریایی استان با اتخاذ تدابیر لازم در آمادگی کامل جهت خدمات‌دهی شایسته به مسافران قرار دارد، اما امنیت زیستی و بهداشتی و سلامت یکی از بنیادی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق هم‌وطنان‌مان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: شیوع ویرس کرونا در کشور به ناچار توفیق میزبانی هم‌وطنان را از جامعه دریایی و بندری استان در نوروز امسال سلب نمود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حسب وظایف ملی، اخلاقی و اجتماعی، تامین ایمنی و سلامت هم‌وطنان در یک سفر دریایی چه در مبادی ورودی (بنادر) و چه در طول سفر همواره جزء مشی سازمانی و مسئولیت‌های قانونی ما به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: جهت جلوگیری از پیامدها و آثار منفی ناشی از ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از تسری این ویروس به جزایر، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، اعمال محدودیت‌های تردد دریایی در دستور کار قرار گرفت.

عفیفی‌پور با بیان اینکه عمل به دستورالعمل‌های نظام سلامت و تبعیت از تصمیمات مسؤولان امر در برون‌رفت از شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: زمانی که پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری به‌عنوان یک خواست ملی و برای حفظ سلامت مردم از سوی مسئولین مطرح شد، مردم نیز با درک صحیح از شرایط، مصمم به مشارکت در اجرای برنامه‌ها شده، به‌طوری که کاهش تردد دریایی در استان مبین این مهم است که تصمیمات ابلاغی ستاد مورد اهتمام و پذیرش هم‌وطنان عزیز قرار گرفته است.

وی ماحصل این عزم مجدانه را کاهش چشمگیر مراجعه به بنادر و کاهش میزان سفرهای دریایی دانست، به شکلی که نمودارها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل کاهش بسیار محسوسی را نشان می‌دهند.

این مقام مسئول با مقایسه قراردادن آمار ثبت شده از یکم تا شانزدهم اسفند ماه سال جاری با سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت میزان ترددها در مسیرهای دریایی مرکز استان شامل بنادر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و لارک کاهش ۳۸ درصدی داشته است.

به گفته عفیفی‌پور براساس آمار استخراج شده بیشترین کاهش تردد مسافری در روز جمعه ۹ اسفند ماه بوده که در مقایسه با همین تاریخ در سال گذشته شاهد کاهش ۷۳ درصدی تردد مسافر در بنادر مرکزی استان بوده‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت هم‌وطنان به‌عنوان ارکان اصلی طرح از حیث همسویی با سیاست‌های کنترلی نظام سلامت کشور و دستگاه‌‌های مسؤول در راستای ریشه‌کنی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خدمات مسافری با محدودیت تردد از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر در بنادر استان در حال انجام است و هرگونه تغییراتی که از سوی ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان مبنی برتغییر ساعت خدمت‌رسانی اعلام گردد، متعاقباً به اطلاع هم‌وطنان عزیز خواهد رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار