۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

فرافکنی منطقه آزاد قشم درخصوص فعالیت سایت پرورش میگو

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: سازمان منطقه آزاد قشم ادعا کرده واگذاری‌های سایت میگو در محدوده روستای کانی و سایت ژئوپارک قشم است در حالی که نقشه‌ها نشان می‌دهد سایت پرورش میگو در محدوده ژئوپارک قشم نیست.
کد خبر: ۸۶۲۱۹
فرافکنی منطقه آزاد قشم درخصوص فعالیت سایت پرورش میگو
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا فعالیت مزرعه میگو در نزدیکی غار‌های نمکی قشم را کاملاً قانونی دانست و اظهار داشت: این امر یک بحث انحرافی است که از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به راه افتاده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه دعوای منطقه آزاد با سازمان امور اراضی ارتباطی با موضوع ژئوپارک ندارد عنوان کرد: زمین واگذار شده جهت ایجاد سایت پرورش میگو در خارج از منطقه ادعایی ژئوپارک قشم قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان امور اراضی کشور، زمین را با نرخ بسیار معمولی مشابه سایر زمین‌های واگذار شده برای مزارع میگو در سراسر کشور به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار کرده است.

وی بیان داشت: سازمان امور اراضی کشور به ازای هر هکتار از زمین‌های واگذار شده مبلغ بسیار اندکی دریافت کرده است، اما سازمان منطقه آزاد قشم به ازای هر هکتار زمین مبلغ یک میلیون تومان مطالبه می‌کند که بخش اعظم جنجالی که در خصوص فعالیت سایت پرورش میگو مذکور به راه افتاده بر سر همین موضوع است.

این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات کشور، افزود: سازمان منطقه آزاد قشم برای جلوگیری از فعالیت این سایت به دلیل مذکور، ادعا کرده واگذاری‌های سایت میگو در محدوده روستای کانی و سایت ژئوپارک قشم است در حالی که نقشه‌ها نشان می‌دهد سایت پرورش میگو در محدوده ژئوپارک قشم قرار ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: جالب است بدانید بر اساس بررسی‌های انجام شده در نقشه فعلی ژئوسایت‌های منطقه آزاد قشم، خود سازمان منطقه آزاد قشم در محدوده ژئوسایت در درکو و بین چاهو شرقی و گوران، زمین واگذار کرده است.

به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، در حالی که در منطقه طولا، درست در دل تالاب پرندگان که محدوده حفاظت شده می‌باشد زمین واگذار شده است، حال معلوم نیست که چرا مردم قشم باید برای تولید و پرورش میگو با مانع مواجه شوند.

وی گفت: متاسفانه این روز‌ها بازی کردن با احساسات مردم باب شده و با ارسال اطلاعات غلط ، هر روز شاهد اخبار این چنینی هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار