۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

کرونا ساخت اسکله‌های تفریحی مازندران را به تعویق انداخت

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به شناسایی ۱۳۴ نقطه مستعد جهت ایجاد اسکله تفریحی در طول نوار ساحل دریای مازندران از تعیین سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ۱۰۰ نقطه شناسایی شده خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۱۰
کرونا ساخت اسکله‌های تفریحی مازندران را به تعویق انداخت

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از آنجا که توجه ویژه‌ای به بخش توسعه توریسم دریایی استان مازندران با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران معطوف شده است، لذا ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این بخش در اولویت قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با توجه به ضرورت ایجاد اسکله تفریحی به عنوان نخستین و اصلی‌ترین زیرساخت لازم جهت توسعه توریسم دریایی در استان گفت: در این راستا ۱۳۴ نقطه مستعد گردشگری در نیمه نخست امسال شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه تا اواخر بهمن ماه امسال برای ۱۰۰ نقطه مستعد، سرمایه گذار بخش خصوصی انتخاب شده است، بیان داشت: امیدواریم به زودی برای ۳۴ نقطه باقی مانده نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی شایسته انتخاب شوند.

وی تاکید کرد: بر این اساس ۲۱ نقطه در نوشهر، ۱۱ نقطه در رامسر، هفت نقطه در تنکابن، ۱۱ نقطه در عباس آباد، ۱۰ نقطه در چالوس، ۲۶ نقطه در نور، هفت نقطه در جویبار، پنج نقطه در فریدون کنار، ۱۰ نقطه در ساری، هفت نقطه در میانرود، سه نقطه در بهشهر، ۱۲ نقطه در محمود آباد و ۲۱ نقطه در نوشهر جهت ایجاد اسکله تفریحی شناسایی شده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه گفته‌های خود بیان داشت: از ۱۳۴ نقطه شناسایی شده، ۳۲ نقطه در مالکیت شهرداری و دهیاری‌ها قرار دارد و ۱۰۲ نقطه دیگر در اختیار بخش خصوصی است.

به گفته فرزانه، ایجاد اسکله‌های تفریحی و مناطق گردشگری در سواحل مازندران به تایید نهایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان رسیده است و مشکلی برای آغاز عملیات اجرایی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی وجود ندارد.

این مقام مسئول در استان مازندران با تاکید بر تسریع در ساخت اسکله‌های تفریحی، اظهار داشت: قرار بود عملیات اجرایی ایجاد اسکله‌های تفریحی در مازندران تا قبل از سال جدید آغاز شود، اما به دلیل شیوع کرونا این امر به تعویق افتاد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: امیدواریم اوایل سال ۹۹ شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت اسکله تفریحی در ۱۰۰ پسکرانه دریای مازندران باشیم.

فرزانه با اشاره به اینکه ساخت اسکله‌های تفریحی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد سایر زیرساخت‌های توریسم دریایی باشد، بیان داشت: بدون شک با بهره برداری از اسکله‌های تفریحی شاهد افزایش شناور‌های تفریحی استاندارد نیز در طول نوار ساحلی استان خواهیم بود.

وی گفت: همچنین با توجه به سود اقتصادی حاصل از توریسم دریایی شاهد افزایش بیش از پیش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش توریسم استان مازندران خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار