۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۱۲۵ آب‌بندان مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به وجود ۸۱۲ آب بندان طبیعی و مصنوعی در استان مازندران از شناسایی ۱۲۵ آب‌بندان استان جهت ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری مرتبط با توریسم آبی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۰۹
ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۱۲۵ آب‌بندان مازندران
 
سیف‌الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه‌های استان مازندران جهت توسعه گردشگری استان، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آب‌بندان‌های طبیعی و مصنوعی استان به عنوان بخشی از توریسم آبی مازندران است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به شناسایی ۸۱۲ آب بندان در استان مازندران، خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۱۲۵ آب بندان استان جهت ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری مرتبط با توریسم آبی در این استان تعیین شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون به منظور ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری آبی در این آب بندان‌ها، به دنبال صدور موافقت اصولی برای آغاز این پروژه‌ها هستیم که با توجه به اهمیت و ضرروت اجرای سریع‌تر آن شاهد همکاری دستگاه‌های مختلف جهت صدور مجوز هستیم.

این مقام مسئول در استان مازندران با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به توسعۀ زیرساخت‌های گردشگری در استان مازندران به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور، اذعان داشت: این پروژه‌های مرتبط با توریسم آبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

به گفتۀ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، ایجاد اسکلۀ تفریحی، قایق تفریحی، انواع ورزش‌های آبی، رستوران و کافی شاپ ساحلی و ... از جمله اقداماتی است که به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آب‌بندان‌های استان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: پس از ایجاد امکانات گردشگری در ۱۲۵ آب‌آبندان مذکور به عنوان پایلوت در سایر آب‌بندان‌های استان حدود ۷۰۰ آب‌بندان دیگر نیز امکانات گردشگری با سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بدون شک توجه به آب‌بندان‌های استان در راستای ایجاد امکانات گردشگری می‌تواند به عنوان ظرفیت جدیدی در استان جهت بهره برداری در زمینۀ گردشگری معرفی شود که بدون شک با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از بازده اقتصادی آن برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و استقبال گردشگران، مورد توجه سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز قرار خواهد گرفت.

فرزانه با تأکید بر اینکه حمایت از گردشگری فقط با اجرای مدیریت یکپارچه در استان به سرانجام خواهد رسید، تصریح کرد: پروژۀ ایجاد امکانات گردشگری در آب‌بندان‌های استان نیز نیازمند همکاری فرابخشی است که در این زمینه شاهد امضای تفاهم‌نامه ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با وزارت نیرو خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان مازندران، اذعان داشت: بدون شک با ایجاد امکانات گردشگری در آب بندان‌های استان مازندران، شاهد افزایش گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان مازندران جهت استفاده از این امکانات تفریحی جدید خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار