۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

توسعه توریسم دریایی مازندران با حضور کشور‌های عضو اکو

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از نقش انتخاب مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در توسعه توریسم دریایی این استان خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان در اولویت قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۲۰۸
توسعه توریسم دریایی مازندران با حضور کشور‌های عضو اکو
 
سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان مازندران در مهرماه سال ۹۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضور اکو در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام شد که این امر سبب شد تا تمام بخش‌های استان مازندران تمام تلاش خود را جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ورود گردشگران کشور‌های عضو اکو به کار گیرند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از نقش انتخاب مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در توسعۀ توریسم دریایی این استان خبر داد و گفت: از آنجا که استان مازندران دارای نوار ساحلی گسترده است، لذا بهره برداری از توریسم دریایی با حضور گردشگران کشور‌های عضو اکو بهترین زمان جهت رونق توریسم دریایی است.

وی انتخاب مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲ میلادی را اتفاقی بسیار حائز اهمیت در حوزه توریسم کشور عنوان کرد و بیان داشت: پیشنهاد پایتخت گردشگری کشور‌های اکو تلاشی است برای همکاری منطقه‌ای و توسعه اقتصادی از دریچه گردشگری که امیدواریم با شکل گیری نخستین رویداد آن در مازندران به نمایندگی از ایران شرایط همکاری گسترده منطقه‌ای در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش گردشگری و تبادل گردشگر در کشور‌های عضو اکو به وجود آید.

فرزانه در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه این رویداد در آوریل سال ۲۰۲۲ در ساری مرکز مازندران و دیگر شهر‌های استان برگزار خواهد شد، یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در سواحل که بیشترین جذابیت را برای گردشگران به همراه دارد جهت استقبال از گردشگران کشور‌های عضو اکو در اولویت قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: همچنین ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث طبیعی جهانی یونسکو که شش نقطه از آن در استان مازندران قرار گرفته است نیز می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای گردشگران کشور‌های عضو اکو جهت بازدید از استان مازندران تلقی شود.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ کشور امروز عضو سازمان همکاری اقتصادی هستند، تأکید کرد: امیدواریم ورود بخشی از جمعیت این کشور‌ها در قالب گردشگر به استان مازندران بتواند شکوفایی اقتصادی استان را به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: ورود گردشگران کشور‌های عضو اکو علاوه بر توسعه گردشگری استان نقش مهمی در توسعه اقتصادی مازندران دارد به گونه‌ای که وجود زیرساخت‌هایی در زمینه راه و ترابری از جمله فرودگاه‌ها و بنادر استان نیز تقویت و توسعه خواهد یافت.

فرزانه یادآور شد: همچنین علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط استانداری، نمای ظاهری شهر‌ها نیز مزین‌تر و زیباتر خواهند شد.

به گفته وی، تشویق کشور‌های عضو اکو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهر‌های گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشور‌های عضو، بالا بردن استاندارد‌های زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشور‌های عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشور‌ها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشور‌های عضو به منظور رشد گردشگری، برخی از اهداف این طرح هستند که جوامع میزبان باید در برنامه‌ریزی‌های خود به آن‌ها توجه کنند.

گفتنی است، دبیرخانه رویداد بین‌المللی ساری ٢٠٢٢ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو، آذر سال ۹۸ و در سفر دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل این اداره کل افتتاح شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار