۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
از سوی معاون مهندسی سازمان بنادر عنوان شد:

تشریح آخرین وضعیت اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی

تشریح آخرین وضعیت اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، گفت: هفت هدف برای این پروژه مهم و استراتژیک تعریف شده است.
کد خبر: ۸۶۲۰۷

به گزارش مانا، محمد رضا اله یار در خصوص وضعیت فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، اظهار کرد: این پروژه به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و مدت زمان اتمام آن ۳۶ ماه برآورد شده است.
وی ادامه داد: ارتقا جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و 400 TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT از جمله اهداف اجرای این طرح است.
اله یار در تشریح اقدامات صورت گرفته با اجرای این پروژه گفت: احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳ تا ترانزیت تقریبی منفی ۱۷,۵ نسبت به CD به حجم تقریبی چهار میلیون متر مکعب، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی ۱۱۳ هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی ۱۱۰۰ متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فاز سوم بندر شهید رجایی تا پایان دی ماه ۹۸، ۳۲,۲۳ درصد بوده است، تصریح کرد: میزان پیشرفت مالی نیز تا دی ماه ۹۸ معادل ۳۰ درصد، انجام مطالعات مهندسی بخش های مختلف پروژه طی ۱۰ ماه اول به میزان ۲۸.۳۸ درصد، انجام مطالعات مهندسی مرتبط با بخش اول پروژه به میزان ۹۸ درصد و نیز انجام مطالعات مهندسی مرتبط با بخش اول پروژه به میزان ۷۵ درصد بوده است.
اله یار با بیان اینکه اجرای عملیات تراکم دینامیکی و بهسازی اراضی به میزان ۷۱,۴۳ درصد در بخش اول و به میزان ۲۸.۵ درصد در بخش دوم و به میزان ۳۱.۸۴ در بخش سوم بوده است، افزود:  اجرای عملیات کی وال به میزان۹۷.۶۳ درصد در مجموع  و ۶۹.۳۶ درصد از بخش اول پروژه طی ۱۰ ماه اول بوده است و اجرای عملیات خاکبرداری به میزان ۸۷.۵ درصد در مجموع و ۱۳.۱۳ درصد  از بخش اول پروژه طی ۱۰ ماه اول مدنظر قرار گرفته است.
به گفته وی همچنین اجرای عملیات شمع مهاری به ۲۵ درصد  از بخش اول پروژه که طی ۱۰ ماه اول ۶۹,۵۱ درصد انجام شده است و اجرای عملیات شمع زیر ریل به میزان ۸۰ درصد از بخش اول پروژه ه طی ۱۰ ماه اول ۵۴ درصد انجام شده است.
وی با تأکید بر اتمام عملیات تجهیز کارگاه، گفت: اجرای عملیات لایروبی به میزان ۸,۶۹ درصد  از بخش اول پروژه طی ۱۰ ماه اول، اجرای ۱۰.۶ درصد از بخش دو پروژه طی ۱۰ ماه اول و نیز اجرای ۱۰.۳۵ درصد از بخش سه پروژه طی ۱۰ ماه اول در دستور کار قرار گرفته است.
اله یار در خصوص موانع و مشکلات موجود در راستای پیشبردپروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت های ژئوتکنیک و ژئوفیزیک در محدوده دوم طرح توسعه (اسکله سوم) و وجود لایه های لجنی (روانگرایی خاک) و بررسی روش های مختلف فنی و اجرایی اثرات تطویل زمان و هزینه های مرتبط در حال استخراج است.
وی افزود: علاوه بر این وقوع سیل در تاریخ دی ماه سال جاری و آب گرفتگی کلی پروژه که منجر به ورود خسارت به پروژه و تعطیلی عملیات اجرایی گردید از دیگر مشکلات پیش رو بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار