۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

چه عواملی باعث خوشحالی دریانوردان می‌شود؟

آخرین نتایج نظر سنجی از ۹۷۶۸ دریانورد که بر روی ۰۷۲ ۱ کشتی فعالیت کرده‌اند، نشان می‌دهد توجه به مسائل رفاهی، عاطفی، جسمی و فکری، امنیت شغلی همچنین پاسخ به انتظارات دریانورد باعث خوشحالی و رضایت شغلی آنان می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۵
چه عواملی باعث خوشحالی دریانوردان می‌شود؟
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، نتایج این  نظر‌سنجی نشان می‌دهد ارتباط دریانوردان با خانواده، توجه ویژه به فعالیت‌های تفریحی و اجتماعی داخل کشتی، رفاه جسمی، رفع نیاز‌های عاطفی و درآمد خوب باعث می‌شود دریانوردان از کارخود راضی بوده و احساس خوشحالی کنند.

ملیّت اکثر دریانوردانی که در این نظر‌سنجی شرکت کردند آسیایی و پس از آن تبعه  اروپا و آمریکای شمالی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

سن پاسخ دهندگان بین ۱۶ تا ۶۵ و ۴۶ درصد پاسخ دهندگان در تانکر‌های نفتی مشغول خدمت بودند و سابقه خدمت آنان نیز بیش از ۱۰ سال بوده است.

بررسی نتایج حاصله از این نظرسنجی نشان می‌دهد دریانوردانی که در کشتی‌های کانتینری و تانکر خدمت می‌کنند راضی‌تر به نظر می‌رسند.

علاوه بر‌این بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد از دریانوردان ترجیح می‌دهند که در شیفت روزانه مشغول به کار باشند در این میان متداول‌ترین مشکلی که در پاسخ آنان توجه کارشناسان را جلب کرده است دوری از خانواده و هزینۀ گران اینترنت است. به همین جهت  اکثر آنان خواستار ارتباطی مقرون به صرفه‌تر هستند  و انتظار اینترنت رایگان را از مسئولان خطوط کشتیرانی دارند.

۸۰.۵ درصد از افراد جامعه آماری  اعلام کرده‌اند اخبار روزانه را از شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند.

۸۸ درصد از دریانوردان در پاسخ به این سوال که چه نوع کشتی مانند مسافری، باری یا تانکر را برای فعالیت ترجیح می‌دهند یادآور شد‌ه‌اند هر کدام از مالکان کشتی که درآمد مناسب تعیین کنند برای سوار شدن به کشتی ترجیح دارند.

در پایان گزارش آمده است موضوع رفاه و تفریح در داخل کشتی، امکانات ورزشی مانند بدن‌سازی و اختصاص تلویزیون‌های ماهواره‌ای و اینترنت رایگان از جمله انتظارات آنان به شمار رفته و زمینۀ خوشحالی را فراهم می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار