۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

امنیت سایبری اولین کشتی بزرگ مسافری تأیید شد

امنیت سایبری اولین کشتی بزرگ مسافری تأیید شد
برای اولین بار امنیت سایبری یک کشتی مسافری بزرگ در حال ساخت توسط DNV GL تأیید شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۰

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی که توسط ABB Marine & Ports سفارش داده شده دارای سیستم‌های اتوماسیون یکپارچه و تجهیزات دیجیتالی است که تهدیدات امنیتی به هیچ عنوان در آن تأثیر ندارد.

"Juha Koskela" مدیر عامل شرکت ABB با اشاره به اینکه این اولین کشتی است که از سیستم پیشرانه الکتریکی استفاده می کند افزود: امنیت سایبری در آن به رسمیت شناخته شده و نصب چنین سیستمی برای ما از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا به اپرتورها اعتماد و قوت قلب می‌دهد.

وی یاد‌آور‌ شد: کشتی پس از راه‌اندازی به تمامی مراکز عملیاتی مشترک با ABB در سراسر جهان متصل می‌شود و به صورت دیجیتالی رصد خواهد شد. زیرا تجهیزات کنترل از راه دورِ آن به گونه‌ای است که هم کشتی قابل ردیابی است و هم تهدیدات سایبری در آن مؤثر نیست.

"Johann Melsted" مدیر منطقه‌ای DNV GL نیز در این زمینه گفت: مهم‌ترین مسأله در صنعت دریانوردی اُفت سایبری است که در حال حاضر بسیاری از صاحبان کشتی دغدغه و نگرانی آن را دارند که ممکن است مدیریت امنیت سایبری آنها دچار خدشه شوند. به همین دلیل بسیار خوشحالیم که این ریسک نوظهور یعنی امنیت سایبری را برای مقابله با تهدیدات مورد تأیید قرار دادیم.

وی افزود: کارشناسان این مؤسسه پس از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدند که تهدیدهای سایبری در چنین سیستمی مؤثر نیست. بدون شک این سیستم به زودی در اکثر کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار