۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

نصب چهارمین سازه دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی

همزمان با ۱۳ رجب سالروز میلاد باسعادت امام علی (ع) چهارمین سازه دریایی از سکو‌های چهارگانه فاز ۱۳ پارس جنوبی به‌دست توانمند متخصصان ایرانی در شرکت صدرای بوشهر نصب شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۸
نصب چهارمین سازه دریایی از سکو‌های چهارگانه فاز ۱۳ پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، چهارمین سکوی فاز ۱۳ و دهمین سازه از سکو‌های پارس جنوبی که به همت و با تلاش جهادگران عرصه صنعت و سازندگی در شرکت صدرای بوشهر از زیر مجموعه‌های قرار گاه خاتم الانبیا (ص) ساخته شده بود پس از حمل با موفقیت در جایگاه خود نصب شد.

به گفته مدیر‌عامل شرکت صدرا این سکو که از سکو‌ها‌ی ده گانه پارس جنوبی است به سفارش شرکت ملی نفت ایران ساخته شده و دارای ۲۳۰۰ تُن وزن است.

محسن صمدی افزود: با نصب این سکو و پس از انجام مراحل را‌ه‌اندازی و بهره برداری میزان برداشت گاز از حوزه مشترک گازی پارس جنوبی روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: ساخت، طراحی و مهندسی این سکو ۱۰۰ درصد ایرانی بوده و ۶۰  درصد از تجهیزات آن نیز توسط شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی تولید و تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت صدرا تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی این سکو و با در مدار قرار گرفتن آن‌ علاوه بر ایجاد اشتغال به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون رونق تولید عمل شده و گاز شیرین کشور تأمین و خوراک صنایع پایین دستی نیز فراهم خواهد شد.

صمدی ضمن بیان این مطلب که شرکت صدرا قابلیت طراحی، مهندسی، ساخت‌، نصب و راه‌اندازی سکو و سازه‌های دریایی را دارا می‌باشد اظهار‌ داشت: با واگذاری پروژه‌های جدید به این شرکت علاوه بر اشتغال نیرو‌های بومی و متخصص زمینۀ خود کفایی در صنایع وابسته به نفت فراهم خواهد شد.

لازم به یاد‌وری است این سکو آخرین سکو از سکو‌های ده گانه پارس جنوبی است که در شرکت صدرای بوشهر ساخته، حمل و نصب شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار