۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

گزارش آنکتاد از خسارت ناشی از کرونا بر اقتصاد چین

گزارش آنکتاد از خسارت ناشی از کرونا بر اقتصاد چین
آنکتاد به نقل از ادارۀ ملی آمار چین اعلام کرد خسارت ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور بیش از ۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۸۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گزارش‌های سازمان توسعه و تجارت جهانی (UNCTAD) حاکی است در حالی که طی دو دهه گذشته چین به بزرگترین صادر کنندۀ جهان تبدیل شد، اما  طی ماه گذشته جهان شاهد کاهش چشم‌گیر صادرات این کشور بود.

بر اساس این گزارش مهم‌ترین بخش‌هایی که از ویروس کرونا در چین آسیب دید ماشین‌آلات، خودرو و تجهیزات ارتباطی است که قابلیت تولید و صادرات آن در چین موجود است.

ازسوی دیگر کاهش خروج کشتی‌های کانتینری از شانگهای بر شاخص باربری چین به شدت تأثیر گذاشته و تقاضای کمتری را برای کشتی‌های کانتینری این کشور به ارمغان آورد.

در این گزارش آمده است کاهش تردد در بنادر چین  شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی جهان را نیز با اُفت قابل توجه جا‌به‌جایی کالا مواجه کرده است. همچنین بر شاخص‌های  بورس این کشور تأثیر قابل. ملاحظه‌ای گذاشته است

اگرچه ویروس کرونا بر اقتصاد چین دو در‌صد تأثیر گذاشته، اما این رقم در تجارت جهانی به حدود ۲۰ درصد رسیده، زیرا زنجیرۀ واردات و صادرات چین با سایر کشور‌ها قطع شده است.

در پایان این گزارش آمده است اگرچه چین خود را برای شروع فعالیت‌های کسب و کار آماده می‌کند، اما متأسفانه این اپیدمی هنوز به مسیر خود ادامه می‌دهد و به این سادگی نمی‌تواند تنش‌های وارده بر اقتصاد چین و سیستم‌های تجارت جهانی را از بین ببرد.

در این ارتباط پیش‌بینی می‌شود تا سه ماهۀ چهارم ۲۰۲۰ احتمالاً اقتصاد چین بتواند به مرحلۀ قبل از ویروس کرونا دست یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار