۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

کرونا؛ افتتاح اسکله گردشگری شهید حقانی را به تأخیر انداخت

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، گفت: قرار بود اسکله گردشگری شهید حقانی نوروز امسال به بهره برداری رسد که به دلیل شیوع کرونا این امر به تعویق افتاد.
کد خبر: ۸۶۱۸۴
کرونا؛ افتتاح اسکله گردشگری شهید حقانی را به تأخیر انداخت
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه توریسم دریایی یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری و در مجموع اقتصاد استان هرمزگان است، لذا هم اکنون توجه ویژه‌ای در خصوص توسعه زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی در حال انجام است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی علاوه بر اختصاص اعتبارات دولتی نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز هست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همواره از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کند و آن‌ها را مورد حمایت خود قرار می‌دهد، بیان داشت: امیدواریم شاهد افزاش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه در بخش ایجاد زیرساخت‌های مربوط به توریسم دریایی باشیم.

به گفته وی، توریسم دریایی به زیرساخت‌های ویژه‌ای از جمله اسکله تفریحی، کشتی‌های تفریحی، کلوپ‌های دریایی، پلاژ و ... نیاز دارد که این موارد باید مطابق با استاندارد‌های روز دنیا ایجاد شود.

برومند با اشاره به اینکه هم اکنون اسکله بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین اسکله مسافربری کشور در امر جابه‌جایی مسافران در مسیر‌های بندر‌عباس به جزایر خلیج فارس فعال است، گفت: اما این اسکله یک اسکله ویژه تفریحات دریایی نیست.

این مقام مسئول در استان هرمزگان ادامه داد: لذا در نظر گرفتیم هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد اسکله تخصصی گردشگری در بندر‌عباس به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های گردشگری دریایی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان داشت: در همین راستا با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخت اسکله تفریحی در مجاورت اسکله مسافربری شهید حقانی آغاز شده است که به زودی تکمیل خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تصریح کرد: به این ترتیب بومیان ساکن جزایر می‌توانند از طریق اسکله مسافربری نسبت به تردد‌های خود اقدام کنند و گردشگران نیز با مراجعه به اسکله‌ای که در جبهۀ شرقی اسکله مسافربری ایجاد شده می‌توانند از خدمات گردشگری بهره‌مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: قرار بود اسکله  گردشگری شهید حقانی نوروز امسال به بهره برداری رسد که به دلیل شیوع کرونا این امر به تعویق افتاد.

وی خاطرنشان ساخت: امید می‌رود با بهره برداری از این اسکله تفریحی شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی در استان هرمزگان و خلیج فارس باشیم.

به گفته برومند، ساخت این اسکله تفریحی می‌تواند زمینه ساز افزایش تعداد شناور‌های گردشگری فعال در خلیج فارس نیز باشد که این امر نیز نقش مهمی در توسعه توریسم دریایی ایفا خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار