۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

نظارت بر اجرای قانون سوخت کم‌سولفور تشدید شد

نظارت بر اجرای قانون سوخت کم‌سولفور تشدید شد
اتاق حمل و نقل بین المللی وابسته به سازمان IMO به دارندگان کشتی در سراسر جهان اعلام کرد از اول مارس (۱۱ اسفند) اجرای دقیق و کنترل بر سوخت کم‌سولفور تشدید شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در اطلاعیه‌ای که از سوی ICS (اتاق بین‌الملل حمل و نقل) صادر شده، آمده است پس از تنفس دوماهه‌ای که  ابتدای ژانویه به مالکان کشتی‌ها به منظور تطبیق آنان با سوخت ۲۰۲۰ داده شد، اینک بر اساس تفاهم‌نامه پاریس و توکیو، گارد ساحلی آمریکا، کشتی‌ها در صورت عدم رعایت سولفور نیم درصدی، توقیف و جریمه می‌شوند. مگر اینکه کشتی‌ها دارای سیستم اسکرابر باشند.

"Guy Platten" دبیر کل ICS در این زمینه  گفت: کشتی‌ها نیاز به اثبات سوخت کم‌سولفور ندارند، زیرا در تمامی بنادر دستگاه‌های تست سوخت وجود دارد و درجۀ خلوص سوخت به طور اتوماتیک بررسی می‌شود.

وی از صاحبان کشتی‌هایی که سوخت نیم درصدی ندارند و نسبت به نصب اسکرابر نیز اقدام نکرده‌اند، خواست از تردد در آب‌های بین‌المللی خودداری کنند زیرا هیچ عذری پذیرفته نیست.

وی یادآورشد: از اول ژانویه یک دوره تنفس تا اول مارس به کشتی‌ها داده شده بود تا بتوانند نسبت به تأمین سوخت کم سولفور اقدام کنند که این مهلت دوماهه از اول مارس لغو شد.

 به گفتۀ وی اگرچه تا‌کنون کشتی‌ای در هیچ بندری توقیف نشده، اما برای اجرای دقیق قانون ۲۰۲۰ از اول مارس به این سو آمادگی کامل داریم.

وی در پایان گفت: تشدید مقررات صرفاً مخصوص سوخت‌های دارای  سولفور است و بقیۀ سوخت‌ها شامل این مقررات نمی‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار