۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

بی تفاوتی بورس تهران به کرونا ویروس: جهش ۱۳ هزار پله‌ای شاخص کل

بی تفاوتی بورس تهران به کرونا ویروس: جهش ۱۳ هزار پله‌ای شاخص کل
امروز سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۳۴۰۰ خریدار مواجه شد.
کد خبر: ۸۶۱۵۱
به گزارش خبرنگار بورس مانا، بازار سهام این روز‌ها بی‌تفاوت به دل نگرانی‌هایی از جنس کوویید ۱۹، همچنان می‌تازد و شاید مهمترین اهرمی که باعث پرش‌های بی‌امان این بازار می‌شود قدرت نقدینگی و جریان بی‌سابقه پول ورودی به بازار است که اجازه هر نوع اصلاح و استراحتی را به شاخص بورس و کلیت بازار نمی‌دهد.
طی معاملات روز جاری بورس تهران شاهد جهش بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس بود، به این ترتیب ۲.۶ درصد به ارزش این متغیر افزوده شد. این متغیر امروز برای اولین بار در سطح ۵۲۹ هزار به کار خود پایان داد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
همچنین شاخص هم‌وزن نیز که عملکرد شرکت‌ها و گروه‌های کوچک را به نمایش می‌گذارد در معاملات روز جاری بیش از ۲.۵ درصد بالا رفت.
بازار فرابورس نیز از رونق امروز بی نصیب نبود و شاخص آیفکس هم در این بازار ۱۰۹ واحد رشد کرد.
ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس طی معاملات روز دوشنبه بیش از ۷۹۰۰ میلیارد تومان بود که از این رقم بالغ بر شش هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در بازار امروز بود.
گفتنی است طی معاملات امروز نماد‌های فارس، فولاد، اخابر، همراه، فملی، خودرو، رمپنا، شتران و حکشتی بیشترین نقش را در جهش بلند شاخص کل داشتند.
نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی معاملات روز جاری در حالی شاهد جا به جایی بیش از ۴۰ میلیون برگه سهم بود که ۳۴۷۲ خریدار حقیقی و حقوقی امروز برگه‌های سهام این شرکت را تصاحب کردند. در پایان نیز حکشتی با رشد حداکثری قیمت در نرخ ۱۸۲۹۱ ریال و با صف خرید ۲۰۰ هزار سهمی به کار خود پایان داد.
و، اما در دیگر گروه‌های بازار نیز طی معاملات امروز شاهد رشد و رونق بودیم.
گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی، خودرویی‌ها و فرآودره‌های نفتی امروز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
همچنین گروه کانی‌های غیر فلزی با رشد بیش از پنج درصد شاخص، بهترین عملکرد را در میان صنایع بورسی به نام خود ثبت کرد. پس از آن شاخص محصولات کاغذی با رشد ۴.۵ درصدی و شاخص گروه رادیویی با رشد ۴.۳ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند.
به نظر می‌رسد بازار این روز‌ها با میل به صعود همچنان رشد قیمت سهام را رقم بزند تا سالی به یادماندنی را برای سرمایه گذاران بازار سهام به ثبت برساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار