۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

قرارداد‌های بندری سال آینده بازنگری می‌شود

قرارداد‌های بندری سال آینده بازنگری می‌شود
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال آینده، بازنگری قرارداد‌های بندری و ساماندهی عملیات و نرم‌های تخلیه و بارگیری با جدیت پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۷
به گزارش مانا، روانبخش بهزادیان، با اشاره به حذف شعب نمایندگی کشتیرانی در بنادر به عنوان یکی از اقدامات مهم در سال ۹۸، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و تجاری حاکم بر کشور و فعالان بخش‌های حمل و نقل دریایی و همچنین به منظور تسهیل در پذیرش کشتی‌ها در بنادر کشور، حسب اختیارات حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و در چارچوب آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره، شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی با داشتن حداقل یک شعبه مورد تأیید در هر یک از بنادر تابعه، می‌توانند در سایر بنادر کشور بدون تأسیس شعبه جدید به فعالیت نمایندگی کشتیرانی اقدام کنند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، بازنگری مدل مالی پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، توزیع شناور‌ها بین بنادر جهت تسریع در تخلیه کالا‌های اساسی، تسهیل در خروج کالا‌های متروکه از بنادر و تدوین دستورالعمل استقرار پلیس امنیت اقتصادی در بنادر را از دیگر اقدمات موثر در سال ۹۸ برشمرد.

به گفته بهزادیان، سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری، اهدافی، چون اجرای دستورالعمل کنوانسیون کانتینر‌های ایمن (CSC)؛ اجرای دستورالعمل توزین کانتینر‌ها (VGM) و ساماندهی پایانه‌های نفتی را در سال ۹۹ دنبال می‌کند.

مدیرکل امور بندری اضافه کرد: سال آینده، بازنگری قرارداد‌های بندری و ساماندهی عملیات و نرم‌های تخلیه و بارگیری با جدیت پی گیری‌ می‌شود.

بهزادیان با تأکید بر اهمیت حرکت در جهت رسیدن به بنادر هوشمند و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و سامانه‌های نرم افزاری، از راه اندازی «سیستم هَند هُلد اندرویدی» برای ثبت اطلاعات تخلیه کالا‌های عمومی و متفرقه در بندر شهید رجایی خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار