۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

تأسیس یک سازمان جدید در IMO برای حمایت بیشتر از کشور‌های عضو

تأسیس یک سازمان جدید در IMO برای حمایت بیشتر از کشور‌های عضو
دبیرخانه IMO در تدارک ایجاد یک سازمان جدید برای مشارکت جدی بیشتر از کشور‌های عضو است تا بتواند مشکلات بهره‌وری انرژی، تغییر آب و هوا و حفاظت از محیط زیست را تشدید کند.
کد خبر: ۸۶۱۴۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این سازمان برا‌ی تقویت و یکپارچگی برنامه‌های IMO به منظور تعیین استراتژی جدید در راستای دستیابی و تحقق آرمان‌های IMO است.

"کیتاک لیم" دبیرکل IMO  در این ارتباط با اشاره به تأسیس این سازمان در دبیرخانه  IMO گفت: همه کشور‌ها باید برای گسترش مزایای توسعه پایدار در فعالیت‌های دریایی نقش کامل و فعالی داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر برخی از اعضا ضمن اینکه برخی اوقات همکاری لازم را ندارند بلکه به نظر می‌رسد که با برنامه‌ها همسو و هماهنگ نیستند به همین جهت این بخش جدید کمک می‌کند تا این اتفاق بیفتد و هیچ‌کس از اجرای مؤثر استاندارد‌های جهانی که توسط IMO رهبری می‌شود عقب نماند.

وی در ادامه افزود: این سازمان به عنوان دروازه‌ای برای تبدیل تهدید به فرصت‌هاست و انتظار می‌رود تمامی کشور‌های عضو، آژانس‌ها و مراکز مرتبط با فعالیت‌های IMO و مؤسسات مالی و سازمان ها‌ی دولتی و غیر‌دولتی از پروژه‌های بلند‌مدت، میان مدت و کوتاه مدت IMO حمایت کنند و از حمایت‌های IMO نیز به طور کامل برخوردار شوند.

بدون شک سازمان جدید با تیم مشارکتی که خواهد داشت سعی می‌کند تمامی کشور‌ها را به ویژه در بخش محیط زیست دریایی تحت یک چتر واحد جمع کند.

وی در پایان گفت: ریاست سازمان جدید به عهده "Jose Matheickal" خواهد بود که بیش از ۱۵ سال تجربه و همکاری با پروژه‌های IMO را در کارنامه خود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار