۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

آغاز ۲ پروژه جدید زیست محیطی دریایی توسط جایکا

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز دو پروژه مطالعات زیست محیطی جدید در سواحل و تالاب‌های کشور توسط آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در آیندۀ نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۳۲
آغاز ۲ پروژه جدید زیست محیطی دریایی توسط جایکا
 
احمد‌رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) طی سال‌های اخیر همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه حفاظت از محیط زیست کشور داشته است که این همکاری‌ها همچنان در قالب مطالعات ادامه داد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از آغاز دو پروژه مطالعات زیست محیطی جدید در سواحل و تالاب‌های کشور توسط آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برای اعلام نهایی نام دو پروژه مذکور زود است و ترجیح می‌دهیم زمان آغاز پروژه، نام آن‌ها را اعلام کنیم، بیان داشت: یکی از این پروژه‌ها به سواحل جنوبی کشور مربوط می‌شود و دیگر نیز در یکی از تالاب‌های شمال کشور انجام خواهد شد.

به گفته وی، سابقه همکاری معاونت محیط زیست دریایی با ژاپن در پروژه‌های تالاب انزلی، جزیره قشم و روی جنگل‌های حرا و توانمندسازی مردم بومی برای حفظ این جنگل‌ها است و نیز اجرای پروژه طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست سواحل جنوبی کشور آخرین آن‌ها بوده است که به زودی شاهد افزوده شدن دو پروژه مطالعاتی دیگر توسط جایکا خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با گسترش همکاری‌ها با آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن شاهد حفاظت و احیای اکوسیستم‌های حساس ساحلی و تالاب‌ها در شمال و جنوب کشور باشیم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار