۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

مشاهده نخستین گله ملخ دریایی در منطقه ساحلی قمیجه آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان، مشاهده نخستین گله ملخ دریایی در منطقه ساحلی "قمیجه" آبادان را تأیید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۱۱۶
مشاهده نخستین گله ملخ دریایی در منطقه ساحلی قمیجه آبادان

ناجی شهیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: چند گروه پایش در مناطق ساحلی آبادان برای مبارزه با این آفت زیان‌بار مستقر شده‌اند.

وی افزود: با توجه به تجارب سال‌های گذشته، هماهنگی لازم برای بسیج امکانات و تجهیزات برای مقابله با این آفت در آبادان در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در حال حاضر چند گروه پایش فعال ردیابی و دیده‌بانی در تلاش هستند تا نسبت به تشخیص و ردیابی این آفت اقدام و در صورت نیاز مبارزه علیه این آفت را آغاز کنند.

بهمن ماه سال گذشته نخستین گلۀ ملخ صحرایی (دریایی) وارد سواحل هندیجان شد و به فاصله کوتاهی بخش‌های زیادی از استان خوزستان را درگیر خود کرد.

در همین حال سید زین‌العابدین موسوی فرماندار آبادان از بسیج امکانات و هماهنگی بین بخشی برای مقابله با آفت خطرناک ملخ دریایی خبر داد.

وی گفت: برای مبارزه بهتر، بخشی از امکانات منطقه آزاد اروند به کار گرفته شده تا حجم خسارات وارده به کشاورزان منطقه کاهش یابد.  

در خرمشهر نیز گروه‌های عملیاتی خود را برای مبارزه احتمالی با آفت ملخ دریایی آماده کرده اند. چندین فروند پهپاد سم‌پاش دراین منطقه آماده عملیات ضد گله‌های ملخ دریایی هستند.
 
منطقه قمیجه اروندکنار در نزدیکی دهانه آبراه اروندرود و ۵۵ کیلومتری آبادان قرار دارد و اولین نقطه از این شهرستان در کنار خلیج فارس است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار