۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در منطقه آزاد اروند

ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند تشکیل شد تا گام‌های عملی برای سرکوب این ویروس مرگبار برداشته شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۱۱۵
تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در منطقه آزاد اروند
 
به گزارش خبرنگار مانا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند  در اولین نشست رسمی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تأکید بر همکاری همگانی دستگاه‌های اجرایی منطقه، فرماندهی ستاد مبارزه با کرونا ویروس جدید را بر عهده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نهاد و گفت: با توجه بر اهمیت بحران ملی پیش آمده و به منظور بالا بردن نظم بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف؛ فرماندهی ستاد مبارزه با کرونا ویروس جدید را به رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان محول کرده و از این پس همه ما شبانه روز آماده باش و تحت فرمان وی خواهیم بود.

اسماعلی زمانی، آگاهی رسانی به عموم مردم را از مهمترین مسائل در حالت کنونی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از سایت‌ها و فضا‌های مجازی با درج اطلاعات غلط و ناصحیح باعث استرس و تشویش اذهان عمومی شده اند که از نیروی انتظامی تقاضا داریم با عاملین این اخبار کذب برخورد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل کمیته اطلاع رسانی صحیح را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز آبادان باید به عنوان اصلی‌ترین مرجع اطلاع رسانی منطقه قرار گیرد و تلاش کند در این راستا ضریب نفوذش در میان مردم بالارفته و آگاهی عمومی را بالا ببرند.

کنترل مبادی ورودی شهر‌های آبادان و خرمشهر از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که زمانی با اشاره به این موضوع تصریح کرد: با مستقر کردن اکیپ‌های تخصصی در مبادی ورودی منطقه، فرودگاه و راه آهن باید تلاش کنیم افرادی که مشکوک به بیماری هستند شناسایی و جهت کمک‌های درمانی و آموزشی هدایت شوند.

دکترشکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز دراین نشست، تهیه مواد و تجهیزات حفاظت شخصی را مهمترین بخش از نیاز پرسنل درمانی در حال حاضر عنوان کرد و ادامه داد: درست است که تا این لحظه هیچ مورد قطعی از بیمار مبتلا به ویروس کرونا در منطقه شناسایی نشده است، اما با پیشروی آن در سطح کشور باید از الان همه تدابیر لازم را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی گفت: بیمارستان طالقانی آبادان به عنوان بیمارستان معین در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود که با تخلیه بخشی از این بیمارستان و ارجاع بیماران غیر کرونا به دیگر بیمارستان‌های منطقه، بیشترین فضای این بیمارستان جهت موارد احتمالی درگیر ویروس در روز‌های آینده  اختصاص داده شود.

وی افزود: اطلاع رسانی در ابعاد وسیع و نکات پیشگیرانه از جمله مباحثی است که باید بیش از هر چیز جهت بالا بردن بهداشت و آگاهی عمومی بر آن تکیه کنیم.

لغو ورود کاروان راهیان نور، برنامه‌های ورزشی، مذهبی، همایش‌ها و مأموریت‌های اداری از دیگر موارد مهمی بود که در این نشست بر آن تأکید شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار