۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

لغو ۱۰۵ سفر دریایی در ماه فوریه ۲۰۲۰

لغو ۱۰۵ سفر دریایی در ماه فوریه ۲۰۲۰
لغو ۱۰۵ سفر دریایی مسافری و باری از آسیا به آمریکای شمالی و اروپا در ماه فوریه، باعث زیان یک میلیارد دلاری به خطوط کشتیرانی شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس بررسی‌های مؤسسه Drewry  میزان حجم تجارت دریایی از ۲۰ ژانویه تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۰ بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است که آن هم به دلیل فعال نبودن بنادر چینی و تردد محدود کشتی در آسیا است.

بر اساس این گزارش کاهش ۳۰ درصدی حجم فعالیت اقتصادی در کشور چین، تأثیر منفی خود را بر کل تجارت جهانی و تجارت دریایی گذاشته است.

مؤسسه DREWRY در ادامۀ گزارش خود آورده است صاحبان بار و خطوط حمل و نقلی با ناامیدی منتظرند تا کارخانه‌های چینی تولید خود را ازسر گیرند.

اگرچه در حال حاضر تمام بنادر چینی غیر از ووهان باز است، اما آنان با کمبود کارکنانی مواجهند که محدودیت سفر داشته و یا اقدامات قرنطینه‌ای انجام ‌داده‌اند.

کارشناسان مؤسسه DREWRY معتقدند خوشبینانه‌ترین سناریو این است که دولت چین تمامی امکانات را برای بازگشت این کشور به عرصۀ تجارت جهانی انجام دهد. اگرچه افزایش شاخص‌های بورس  فرصت زیادی را می‌طلبد.

بررسی ها‌ی مؤسسه DREWRY  حاکی است در صورت کُندی فعالیت اقتصادی در چین متأسفانه به تعداد سفر‌های خالی افزوده خواهد شد که این کار ممکن است به ورشکستگی برخی شرکت‌های حمل و نقلی منجر شود.

در این ارتباط ضروری است تمامی کشور‌ها به اتفاق برای جلوگیری از آسیب وارده به صنعت حمل و نقل دریایی تلاش‌های خود را به کار گیرند و دولت چین نیز برای بازگشت به شرایط اولیه از هیچ کوششی فروگذار نکند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار