۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

لنج‌های ایرانی در بندر دوبی سرگردانند

لنج‌های ایرانی در بندر دوبی سرگردانند
رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: به بهانه شیوع ویروس کرونا، لنج‌های کشورمان بیش از دو هفته است در بندر دوبی بلاتکلیفند و اجازه ورود به آنها نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۶۱۱۱
به گزارش مانا، سید علی موسوی گمارانی رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر، گفت:  بیش از  ۴۰۰ فروند لنج ایرانی که بیشترشان مربوط به استان بوشهر است، اکنون ۱۵ تا ۱۶ روز  است در دهانه خور دوبی در کشور امارات متحده عربی سرگردان هستند و به بهانه شیوع ویروس کرونا نه تنها اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود که حتی پاسخ سرنشینان لنج را هم نمی‌دهند.

او افزود: این لنج‌ها در این وضعیت، شرایط بد جوی و دریایی را سپری کرده‌اند و اکنون با کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی رو به رو هستند. همچنین با توجه به هزینه بالای سوخت، ماندن در این وضعیت برای صاحبان لنج گران تمام می‌شود.

رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر ادامه داد: صاحبان لنج و ملوانان امیدشان به این سفر بوده، سفری که قرار بوده ضمن تامین نیاز‌های مردم و رونق بازار پایان سال،   برای صاحبان لنج و ملوانان درآمدی داشته باشد.

موسوی گمارانی از مسئولان خواست هر چه زودتر فکری به حال این لنج‌ها کنند تا از این وضعیت سرگردانی خارج شوند.
او تاکید کرد: اگر لنج‌ها دست خالی از این سفر بازگردند هر کدامشان ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ضرر می‌کنند.
رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر همچنین گفت: به لنج‌هایی که در دوبی بوده‌اند، اعلام شده زودتر این بندر را ترک کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار