۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

شناور‌های قشم با هر تردد ضدعفونی می‌شوند

شناور‌های قشم با هر تردد ضدعفونی می‌شوند
شناور‌های مسافری و لندینگ‌کرافت‌های جزیره قشم برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در هر بار تردد دو بار به صورت کامل و زیر نظر کارشناس ایمنی ضد عفونی می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۱۰۷

شناور‌های قشم با هر تردد ضدعفونی می‌شوند

به گزارش مانا به نقل از ایرنا، رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم روز پنجشنبه گفت: هر شناور پیش از استقرار مسافران در مبدأ و پس از رسیدن به مقصد ضدعفونی می‌شود.

علی اشتری افزود: همه شناورها به وسایل و اقلام مورد نیاز برای ضدعفونی کردن شناور، مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: خدمه برخی شناورها علاوه بر شرایط الزامی، اقدام به تهیه اسپری کرده‌اند تا مسافران پس از مسافرت از آن استفاده کنند.

پیش از این و با تصمیم فرماندار قشم، هشت اسکله‌ گردشگری این شهرستان از هفتم اسفندماه جاری تعطیل شد. همچنین روز گذشته سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد تمامی سایت‌های ژئوپارک قشم و مکان‌های گردشگری این جزیره تا اطلاع بعدی تعطیل است.

با این حال اسکله‌های ‌مسافری و تجاری قشم همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و برای تعطیلی یا ایجاد محدودیت‌های خاص، تصمیمی اتخاذ نشده است.

قرنطینه‌ قشم از نظر علمی مفید نیست

رئیس شبکه بهداشت قشم در این‌باره گفت: بستن مبادی قشم و به نوعی قرنطینه این جزیره از لحاظ علمی موثر نیست.

حمیدرضا بهزادی افزود: کنترل و غربالگری این مبادی نیز تنها زمانی که ویروس به جزیره نرسیده بود، می توانست مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: با این حال هم اکنون در مبادی جزیره از جمله اسکله ها و فرودگاه قشم اکیپ‌های غربالگری فعالیت می‌کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار